I letos se 9. C zapojila do celorepublikového projektu Pěšky do školy, jenž se snaží motivovat děti (i jejich rodiče), aby se do školy nevozily autem, ale aby užívaly svých nohou, popřípadě MHD. A to nejen v soutěžním týdnu, ale i po celý rok.
Kromě pohybu jsou k tématu i mnohé aktivity.
- Přednáška Českých drah
Škola žákům druhého stupně zařídila přednášku Českých drah o bezpečnosti na železnici, neboť v Černošicích a okolí se rozmáhá jízda na vlacích. Tato přednáška měla sloužit jako prevence tomuto nebezpečnému jednání. Žákům bylo představeno bezpečnostní osmero v blízkosti vlaků a kolejí.
Posléze už se dospělo k fotkám a videím z různých střetů chodců a vlaků. Doufejme, že tyto nehezké obrázky budou mít děti před očima, až si budou rozmýšlet přechod přes závory apod.
Z žákovských postřehů:
Nic nového jsme se nedozvěděla, ale rozumím nápadu, proč proběhla tato přednáška. T.S.
Přednáška mi připadala docela zajímavá, nejlepší bylo, že byla krátká, tím pádem nebyla nudná. Myslím si, že těch hnusných videí nám ukázali až moc na to, že tam s námi byli i šesťáci. … Akorát nám pán nezodpověděl otázku, kde vlaky berou zpoždění (ne to hodinové, dvouhodinové, ale kde se nabere zpoždění 5-10 minut. S.V.
Tato přednáška se mi moc nelíbila. Bylo to moc traumatizující, co vše se může ve vlaku stát. Také mi přišlo trochu divné, že nám ukazují všechny ty tragédie a pak řeknou: „Přejeme Vám pohodlnou jízdu!“ A.S.
To, jak se na železnici chovat, už dávno vím, ale i přes to byla přednáška zajímavá. Musím nesouhlasit s tím, že dnešní vlaky nejsou vůbec slyšet. B.K.
Na to, že nás paní učitelka varovala před hroznými videi, bylo tam méně krve, než jsem čekala. K.L.
Nejprve začněme s trochou komedie, protože jeden z přednášejících řekl, cituji: „Dnešní vlaky jsou nebezpečné, protože nejsou skoro ani slyšet.“ I přes tento komentář byl zbytek prezentace v pohodě, i když místy drastický kvůli záběrům z drastických incidentů. V.B.
Zaujalo mě zakončení přednášky – Děkujeme, užijte si cestu vlakem Českých drah poté, co nám promítali záběry mrtvých těl. O.C.
Chápu tento nápad přednášky, určitě se hodí, ale některé záběry byly chvilkami trochu moc, pro 9. ročník ne, ale pro ty šesťáky … I tak je důležité vědět o nebezpečích na kolejích. M.V.
2. Živé obrazy
V hodině výtvarné výchovy zamířila 9. C s paní učitelkou Kurelovou ven, aby si vyzkoušela, jaké je to pracovat s tělem při focení „živého“ obrazu. Nejprve se zkouší nejrůznější kompozice, vymýšlí se, jak se co udělá, kde kdo bude stát, co bude dělat apod. Podařilo se zachytit chůzi i cestování MHD, zlatým hřebem bylo vytvoření slova PĚŠKY z těl žáků.
3. Placky pro vítěze
Akce Pěšky do školy se účastní více tříd, a tak jsme se rozhodli, že pro vítěznou třídu z naší školy vyrobíme nějakou odměnu. Diplomy se kreslily minulý rok, letos to chtělo nějakou změnu. Z oficiálních materiálů k promu akce jsme stáhli diplom, na němž nás zaujala kruhová výseč, a hned byl nápad na světě. Placky! Plackovač, přístoj na výrobu placek, přece škola má! Již nic nemohlo bránit našemu výbuchu kreativní energie. Stříhalo se, kreslilo se, vkládalo se, stlačovalo, párovalo, vytlačovalo a zanedlouho jsme vyrobili 27 kusů. Kdyby nezasáhla paní učitelka, plackovalo by se je ještě teď.
M. D.