Domácí úkoly 16. – 20. 3.

PLÁN UČIVA NA TÝDEN OD 16.3 – 20. 3. 2020

Třída: IV. C

 

 

Český jazyk  

ČESKÝ JAZYK – tento týden budeme opakovat

  • vyjmenuj zpaměti vyjmenovaná slova po B L M P S V Z, pádové otázky, slovní druhy, vzory podstatných jmen- rod střední, ženský
  • prostuduj tyto stránky v učebnici – tabulky na str. 13, 35, 48, 52, 55, 60
  • doplň ústně cvičení str. 16/7, 10  17/11, 13, 14, 15
  • písemně – do sešitu ČJ– 12/20, nehádej, urči si proč se píše ií nebo yý, cvičení si rozděl, zkontroluj
  • u těchto podstatných jmen urči pád, číslo, rod, vzor: na stole, vedle tatínka, jdeme k babičce, volá na kluky, vyprávěj o knize, s kamarády
  • trénuj diktát 13/26, požádej někoho, ať ti diktát nadiktuje, podle učebnice si oprav a ohodnoť se – jsi spokojený?
  • přečti si a pracuj s textem v učebnici 14/ Vypůjčený mobil – 14/1, 2, 3
  • ústně cvičení 15/4, 5, 6
  • piš do literární soutěže (do 20. 3.) nebo příběh do dílny psaní

 

      Literární soutěž Střet světa aneb DŮLEŽITÝ OKAMŽIK V MÉM ŽIVOTĚ

  • v rámci kampaně na podporu četby knih Rosteme s knihou vyhlašujeme literární soutěž na téma

Střet světa
aneb
DŮLEŽITÝ OKAMŽIK V MÉM ŽIVOTĚ

  • Zadání: Zapřemýšlejte a napište váš pozitivní či negativní zážitek, který vás v životě ovlivnil (kultura, setkání, historická událost, umění…).

Soutěž je vyhlašována ve třech věkových kategoriích:
1) první stupeň ZŠ
2) druhý stupeň ZŠ a odpovídající ročníky víceletých gymnázií
3) střední školy

Maximální délka textu je 1 strana A4. (Velikost písma na PC nejméně 9 – nejvíce 12. Příspěvky, které neodpovídají zadání, budou vyřazeny.)

 

4. ročník – čtení s porozuměním – pověsti, pověst O Golemovi, O hladové zdi  – pracuj s textem, potom si vyber jednu pověst a do sešitu ČJ napiš název a osnovu ( asi 5 krátkých vět, pod sebe, podle kterých budeš vypravovat), nakresli obrázek

Matematika a informatika
  • písemně sčítáme, odčítáme, násobíme dvojciferným činitelem a dělíme jednociferným dělitelem – PL 1 a PL 2
  • PS – dodělej si vše, co zvládneš do str. 11, výpočty si kontroluj na kalkulačce a vždy se ohodnoť
  • do sešitu M, piš stranu a cvičení – učebnice str. 9/10, 13/26, 12/20, 14/33, 18/52, 18/51
  • geometrie  PL 3, dále rýsuj kolmice a rovnoběžky
  • pracuj na https://www.matika.in/cs/

pyramidy, trojúhelníky, pavučiny – co, zvládneš

Anglický jazyk

17.3: Opakování: (učebnice 38) televizní programy; What TV programmes do you like? I like…; Do you like….? Yes, I do. X No, I don’t. Slova: great, fantastic, boring, scary

Novinka: říkají čas: 8:05 (eight oh five); 8:15 (eight fifteen); učebnice 39 popisují příběh a říkají čas: It’s eight oh five (8:05), atd pracovni sešit 39, # 4: přečtěte si časy; # 6 rodič říká kanál (ex 2) a čas (7:50) a dítě to zapíše.

18.3: Opakování: televizní programy, Do you like…?, Říká čas: Kolik je hodin? cvičit s různými časy

Novinka: učebnice strana 40; Podívejte se na televizního průvodce a diskutujte – What programmes do you like? What time is it on? What channel is it on? What is your favourite programme? pracovni sešit 40

19.3: Opakování: učebnice 38-40 a procvičování kladení a zodpovídání otázek (příklad p. sešitu strana 40 # 7); p. sešit 41 #10

Kvíz: https://quizlet.com/zkc_kr/folders/fourth-grade-cc-book-2?x=1xqt&i=2iatqy

Přírodověda
  • prostuduj učebnici str. 34 a 35
  • v příloze vyplň PL
  • přečti si str. 36 – 42 – ekosystém pole
  • začni pracovat na referátu z Př – nevíš jaké téma? Vyjdi ven, rozhlédni se, najdi rostlinu nebo živočicha a piš, nebo otevři učebnici PŘ

referát

             Pište vlastními slovy. Zjednodušujte a pište jen to, čemu rozumíte.

Vybírejte nejpodstatnější a nejzajímavější informace.

Při prezentaci nezapomeňte na oslovení na začátku.

Nakonec uveďte zdroje, ze kterého jste informace čerpali.

JAK MÁ VYPADAT referát

Titulní strana nebo záhlaví:

Název referátu

Jméno autora

Třída

Školní rok

Předmět

  • Úvod – seznámení s tématem, s jeho důležitostí
  • Vlastní práce– vlastními slovy, neopisovat doslovně zdroje
  • Závěr – shrneme v něm nejdůležitější informace a poznatky
  • Zdroje – každý referát by měl obsahovat zdroje, ze kterých jsme vycházeli elektronické nebo tištěné ( aspoň 2)
  • Délka referátu aspoň 50 a více slov
  • Ilustrace minimálně 2 kreslené rukou nebo 3 tištěné
  • Velikost A3 nebo A4
Vlastivěda

vlastivěda 4. třída – Velkomoravská říše – prezentace – do sešitu VL nakresli myšlenkovou mapu a do ní důležité informace a kresli malé obrázky, pracuj pečlivě, barevně, čitelně

Velkomoravská říše – opakujeme si

  • dobrovolně PL v příloze, příště pošlu jeho řešení – je hodně obtížný, hledej, kde se dá

 

16.03.2020