Samostudium 23.–27. 3.

PLÁN UČIVA NA TÝDEN 23.–27. 3.

Třída:

7.C

 

Český jazyk

1) zopakuj si druhy zájmen (osobní, přivlastňovací, tázací, vztažná, záporná, ukazovací, neurčitá)

Z učebnice str. 27/cv. 4 a) i b) – do sešitu mluvnice

2) PS str. 50 – celá

3) opakuj si literární termíny – literatura, epika, lyrika, poezie, próza, sloka, verš, verš vázaný, verš volný, rým, metafora, metonymie, personifikace, alegorie, anafora, aliterace, epiteton, eufemismus, … (viz sešit na literaturu)

4) nauč se pěkně a výrazně recitovat libovolnou báseň – minimální rozsah je 15 veršů (např. Seifert, Hálek, Erben, …) – pořád tu stejnou z minulého týdne, ne další

5) Čtenářský deník – zápis za březen z přečtené knihy + úkolu z KK poslat na email: mdrhova@zscernos.cz (prosím pokud možno splnit do 3. 4. 2020 – připomínám, že zápis má být krátký)

Ti, kteří nemají známku na Bakalářích za leden/únor (= jeden zápis), jej neodevzdali. Prosím pošlete i tento zápis e-mailem (fotka z ČD nebo dokument)

6) skladbu můžeš (ale nemusíš) trénovat na:

https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_topic_cj2.php

 

(řešení zadání z minulého týdne v PS viz příloha)

 

Pevné zdraví a chuť do práce přeje M. D.

Matematika a informatika

1.      Tento týden se zaměříme na slovní úlohy na procenta. Z 2. dílu učebnice vypracovat do sešitu str. 60/13,14 (s kostičkou 64/17,18). Nezapomeňte, že jde o slovní úlohy!

2.      Hravá matematika str. 72-73

3.      V příloze posílám soubor s úlohami na procenta, vyřešte alespoň 5 z nich do sešitu.

4.      V příloze také zasílám výsledky z Hravé matematiky z minulého týdne.

5.      A poslední věc….zkuste vymyslet slovní úlohu ze života na procenta a zašlete mi ji (zadání + vypracování) mailem na jdvorakova@zscernos.cz

V případě jakýchkoliv dotazů se na mne obraťte. Výsledky Hravé matematiky zašlu zase v pondělí.

 

 

 

 

 

Anglický jazyk

1) Pokud jste nestihli něco z minulého týdne, dodělejte to J

2) V přiloženém WORD DOKU je vysvětlen NEURČITÝ A URČITÝ ČLEN, stránku si buď vytiskněte a nalepte do sešitu, nebo zápis do sešitu opište

3) Na 2. stránce k tomu máte cvičení, opět buď vytisknout a vypracovat, nebo opsat do sešitu

4) Na 3. stránce je řešení, tak si svou práci zkontrolujte (příští týden zkusíme nějakým způsobem otestovat, jak jste to pochopili)

*najdete-li sešit ze 6. třídy, dohledáte tam i tuto látku, můžete si to pro připomenutí projít.

 

 

Francouzský jazyk

Milí žáci sedmých ročníků,

Opakujte si slovíčka na téma rodina, číslovky – využijte nahrávky z minulého zadání.

Do sešitu si opište časování slovesa mít = avoir na straně 26 v učebnici– zde jsou odkazy s výslovností

https://www.podcastfrancaisfacile.com/conjugaison/avoir

zápor – str: 27 https://www.youtube.com/watch?v=-sW7YQRYvXE od 0: 45 do 1: 15

a opište do sešitu cvičení 5/ strana 27.

Do sešitu pište všechny úkoly s daty, po návratu do školy si sešity vyberu. Pokud bude karanténa delší, připravím vám test, který mi s pomocí vašich zápisů vyhotovíte a zašlete mailem. Na konci týdne byste měli mít všechny úkoly z tabulky zapsány v sešitu. Neváhejte mi napsat, pokud něco nebudete vědět, ráda vám odpovím a vše vysvětlím. Pevné zdraví Lenka Strnadová

 

Španělský jazyk

Seznam se s předložkami DE/EN/A

Pracuj s textem v učebnice na str. 39/5a – doplň správnou předložku dle instruktáže na pravé straně. Celý text si pečlivě přečti a přelož pomocí slovníku. Odpovídej na otázky ze str.39/5b a 5c písemně do sešitu.

PS – str.170/cv.9 – doplň předložky

Zeměpis

Dle přiloženého WORD DOKUMENTU

 

 

Přírodopis Přečíst a naučit se témata v učebnici přírodopisu: 
–  Květ, květenství, semena a plody, opylení, rozmnožování rostlin, nahosemenné rostliny, krytosemenné rostliny

Dějepis

 

 

Milí žáci sedmých ročníků, prosím,

1. V minulém zápisu do sešitu jste si vypsali Kroniku Karla IV. z filmu, v jeho době se stavby stavěly v novém architektonickém slohu – v gotice. Gotika je naše dnešní téma. Vysvětlení najdete ve video nahrávce:

https://fred.fraus.cz/qf/cs/ramjet/knihovna/4ade5f22e956005

2. Vytiskněte si nebo uložte do počítače pracovní list https://fred.fraus.cz/qf/cs/ramjet/knihovna/bb4fb1aff859f13 a vyplňte společně s videem, v odkazu je i možnost kontroly vypracování.

Pokud můžete list vytisknout, tak si jej po vyplnění nalepte do sešitu, jinak ho pečlivě uložte do počítače, abyste se z něj mohli učit. Nevím, zda jste se již všichni do Freda přihlásili, tak proto to posílám s odkazy.

3. Namalujte si do sešitu: lomený oblouk (z nahrávky nebo z internetu) a opěrný systém katedrály – učebnice strana 115. Všechny zápisy pište do sešitu s datem. Po návratu do školy si sešity vyberu. Pokud by karanténa trvale déle, tak vám pošlu menší procvičení, které mi s pomocí sešitu vypracujete. Neváhejte mi napsat, pokud něco nebudete vědět, ráda vám odpovím a vše vysvětlím. Pevné zdraví Lenka Strnadová

 

Fyzika

 

 

Výchovy

HV: Projekt – Moje hudba (termín odevzdání 10. dubna.)

1. Vytvoř si sám/a seznam skladeb z různých období dějin hudby. Záleží čistě na tvém vlastním výběru.

2. Jediný požadavek spočívá v chronologii (skladby musí být seřazeny ve správném pořadí doby vzniku od nejstarších po nejmladší).

3. Pomyslné CD bude obsahovat 12 skladeb. Ke každé skladbě připoj krátký komentář (jméno skladatele, název díla, doba vzniku, odkaz na skladbu, případně zajímavost…)

4. Poslední krok je navržení přední strany CD a názvu desky (graficky v PC, koláž, ruční malba…).

Pozn.: Formát projektu je na tvém vlastním uvážení. Možnosti jsou: Word, Power Point, ručně napsané a vyfocené. Čím originálnější, tím lepší. Ve fantazii se meze nekladou! Projekt pošli na ksmidova@zscernos.cz a pokud splníš tyto jednoduché požadavky, odměna tě nemine J. Těším se!

 

 

 

Německý jazyk

1.      PS – opakovací test L3 – str. 31/32 (s výjimkou poslechu u cv. 6) Pokud máš možnost, vyplněný test vyfoť nebo oskenuj a pošli na mdrhova@zscernos.cz   Do emailu nezapomeň uvést své jméno. Pokud ne, uvidím ho ve Tvém PS, až se uvidíme.

2.      PS – slovíčka L4 str. 42 (škrtněte si slovíčka – kazeta, plnicí pero) – zbytek naučit

3.      PS – str. 34, 35 (bez cv. 5)

 

PČ – pomoc rodičům: vyfoťte se, jak doma pomáháte. Nejlépe zkuste něco uvařit či upéct. Nebo jste možná pomáhali šít roušky? Ocením každou fotku s komentářem známkou za PČ (do konce tohoto týdne)

 

VV – prosím váš hotový výkres z předchozího zadání vyfotit a poslat mi na e-mail jrychlikova@zscernos.cz

Nejhezčí obrázky vyvěsím na stránkách vaší třídy

 

TV

Milí žáci, tentokrát se v našich toulkách po historii českého sportu zaměříme na fotbal. Konkrétně na fotbalové EURO 2004. Vraťme se společně do doby, kdy jsme ještě byli ve fotbale konkurenceschopní a byla radost na náš národní tým pohledět.

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1177823544-fotbalove-portske-s-prichuti-bronzu/

 

a tady máte ještě pár pěkných gólů jako bonus : )

https://www.youtube.com/watch?v=bKOTKHtbM54

 

Jinak se samozřejmě snažte zůstat pohybově aktivní. Běhejte, skákejte, házejte, kopejte.. Prostě se co nejvíc hýbejte.

 

 

 

 

 

 

Ekonomika domácnosti

Vzhledem k tomu, že nemůžeme příliš chodit do obchodů, tak se ruší vaše práce ohledně sledování vývoje ceny nějakého zboží.

Namísto toho vypracujte a zašlete mi na email práci na téma způsoby nakupování (jejich výhody a nevýhody atd.) do 11.4. Práce by měla mít alespoň jednu stránku na počítači (písmo max. 12) nebo dvě strany ručně.

 

 

Další informace:

 

 

 

 

23.03.2020