Plán učiva 23. 03. – 27. 03. 2020

PLÁN UČIVA NA TÝDEN OD 23. 3 – 27. 3. 2020 (6. roč.) 

Třída: 6. B – Marek Jeřicha 

 

 

Český jazyk 
  1. Opravte předchozí cvičení podle obrázků v příloze (zasláno na Whatsapp)

 

  1. Napište článek do školního časopisu na libovolné (doporučuji pozitivní) téma – tipy na knihy, seriály, výročí založení školy,… (netvořte obrázky, křížovky, vtipy, chci souvislý text) – rozsah není zadán, text musí mít „hlavu a patu“ (víte, co tím myslím ;-). Článek mi pošlete emailem na mslesingerova@zscernos.cz (může být ve formátu word nebo napsán rukou a vyfocen), pozor na gramatické chyby a opisování z internetu (vzpomeňte si na Monu Lisu)! Články budou hodnoceny. TERMÍN: 6. dubna 2020

 

  1. Skloňování zájmen

                – sledujte (kdo můžete) instagram Červená propiska – zkoušejte si jejich pondělní diktáty 

                – prostudujte následující odkazy a udělejte si z nich zápis do sešitu (můžete zkrátit, vytisknout nebo přepsat), tato látka by pro vás neměla být nová, kdo se v tomto pravopise orientuje, může si udělat opravdu jen krátkou poznámku 

                https://www.cervenapropiska.cz/2020/01/sebou-vs-s-sebou.html 

                https://www.cervenapropiska.cz/2019/04/jiji-nini.html 

                https://www.cervenapropiska.cz/2019/04/psani-mneme.html 

 

  1. PS 20/8 a UČ 92/2 do ŠS, 97/7a tužkou do učebnice

 

  1. Vyplňte test (zabere vám maximálně 15 min) – pravopis zaměřený na přídavná jména (ale nejenom) – podle cvičení z učebnice a testu (pracovního listu)

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScN26k7176IX2Pm9amnMVGFPM6pBAjNh0E6jUN4pJvUQlSB2w/viewform?vc=0&c=0&w=1  

Snažte se, je na známky (i když s nízkou hodnotou). 

 

 

Matematika a informatika 

 

Jak vám to jde?  

V tomto týdnu si vyzkoušíte, jak vám jde dělitelnost a začneme s osovou souměrností 

  1. Vypracujte souhrnný test v pracovním sešitě na str. 65,66 

(rodičům, kteří mají zájem, opět pošlu správné výsledky). 

  1. Obrázek podle návodu 1.  
  1. Obrázek podle návodu 2. 
  1. Zájemci mohou stále procvičovat dělitelnost na stránkách uvedených v minulém týdnu. 

Všechny vás zdravím. Případné dotazy ráda zodpovím lkonradova@zscernos.cz 

 

INF – zadání v příloze 

 

 

Anglický jazyk  Výuka prostřednictvím Discord (vysvětlení látky z minulého týdne). Počitatelná a nepočitatelná podst. jména. Procvičování v uč. a prac. seš. viz Whatsapp. Gramatika Zadání další práce.
Přírodopis  Přírodopis – 6. třída 

  1. Dodělat si výpisky do sešitu a procvičit – téma hmyz s proměnou nedokonalou: 

Řád: 4) Ploštice 

  • Mají zploštělé tělo a první pár křídel tvoří polokrovky 
  • Mají bodavě sací ústrojí a krom rostlinných šťáv sají i tělesné tekutiny živočichů 
  • Jsou vodní i suchozemští  
  • Vyskytují se na louce, v lese, ve vodě, ale i v domácnostech 

 

Zástupci:  

Kněžice zelená 

vážní škůdci hospodářských zvířat 

Ruměnice pospolná 

Znakoplavka – vodní ploštice 

Štěnice domácí – noční živočich, saje krev živočichům včetně člověka  

  

Řád: 5) Rovnokřídlí 

  • Mají 2 páry blanitých křídel a kousací ústrojí 
  • Jejich končetiny jsou přizpůsobené ke skákání nebo k hrabání 
  • Vydávají cvrčivé zvuky 

Zástupci:  

Kobylka zelená – nejznámější rovnokřídlý hmyz, kobylka je dravec a živí se jiným hmyzem, má velmi dlouhá tykadla 

Saranče – má krátká tykadla, na rozdíl od kobylek je býložravá, 

Cvrček – má dlouhá tykadla a je velmi plachý 

Krtonožka – 1. pár hrabavých končetin, pomocí kterých ryje v zemi podobně jako krtek  

 

Procvičování  

  1. Zástupce hmyzu s proměnou nedokonalou zařaď do správné skupiny: 

Vážky, stejnokřídlí, ploštice, vši, rovnokřídlí 

Krtonožka obecná, cikáda sedmnáctiletá, splešťule blátivá, ruměnice pospolná, cvrček domácí. Pěnodějka, štěnice domácí, kněžice zelná 

 

 

Zeměpis   Seznam TV – Byl jednou jeden cestovatel – Livingstone (Afrika) – odkaz odeslán viz Whatsapp
  

Dějepis 

 

 

1) Projděte si s pomocí přiložené prezentace Peloponéskou válku a utvořte si s její pomocí zápis do sešitu (postupujte podle návodu v prezentaci). 

2) Připomínám stále trvající úkol s utvořením vlastního testu. Pokud je to ve Vašich možnostech tak vypracovaný test, klidně i jen nafocený, zasílejte na email: tjanos@zscernos.cz Děkuji. 

Fyzika 

 

 

Moc Vás děti zdravím, nejdříve si uděláme opravu a následně budeme pokračovat opakováním a další látkou. Prosím, zapište vše do sešitu. 

  

převody délky – výsledky    

  

       120 cm                     1,2 m 
0,05 dm                     5 mm 
0,000016 Mm                      16 m 
          0,08 cm                   0,8 mm 
22 km                 22000 m 
2200 mm                     22 dm 
125km              0,125 Mm 
0,12 cm                0,012 dm 
35 mm                    3,5 cm 
0,085 dm                  0,85 cm 
11,5 m              0,0115 km 
0,00011 dm               0,011 mm 
5 500 m                    5,5 km 

  

Tak nejdříve opakujeme převody délky, opět kontrolu pošlu příště, převody si zapište do sešitu, nemusíte do tabulky, když si nebudete jistí správností výsledku, pište tužkou 

0,08 mm  dm 
2.2 Mm  km 
4 m  mm 
0,0006 Mm  km 
1,6 mm  cm 
125 km  Mm 
2,55 cm  mm 
0,155 km  m 
0,0012 mm  cm 
2 dm  mm 
8,9 cm   m 
1,66 dm  cm 
25 m  Mm 

  

Postup při měření délky 

1/ Vybereme vhodné délkové měřidlo např. se stupnicí v cm, mm apd. 

2/ Měřidlo přiložíme k měřenému předmětu, na stupnici hledíme kolmo. 

3/ Odečteme výsledek, obvykle je délka mezi dvěma dílky, v tom případě zaokrouhlíme tak, jak jsme zvyklí z matematiky. 

4/ Stanovíme odchylku měření = polovina nejmenšího dílku na stupnici použitého měřidla. Např. máme-li měřidlo v mm, nejmenší dílek je 1 mm, pak odchylka měření je jeho polovina, tedy 0,5 mm. Tuto odchylku můžeme chápat jako maximální možnou chybu, které se při měření dopouštíme. 

Pamatuj!                                                                                                                                                                                                                                  Každé měření je zatížené chybou, čím přesnější měřidlo máme, tím je chyba menší. 

Existuje způsob, jak chybu měření zmenšit téměř na nulovou hodnotu.                                                                                                                                         Měření opakujeme několikrát např. 10- krát, výsledky sečteme a vydělíme počtem měření. Provedeme aritmetický průměr. 

Pozn. podívej se do učebnice- opakované měření délky 

Výchovy  

VV – prosím váš hotový výkres z předchozího zadání vyfotit a poslat mi na e-mail jrychlikova@zscernos.cz (nejlépe dnes) 

Nejhezčí obrázky vyvěsím na stránkách vaší třídy 

  

Nové zadání: (poslat do 3.4.) 

Vyzkoušej si techniku tečkování, tzv. „pointilismus“. Vyber si jednoduchý obrázek a předkresli na A4 tužkou. Potom pomocí barevných fixek vytečkuj. Tip: tam, kde chceš mít tmavší barvu, tedy stín, musíš teček udělat více. Posílám video na pomoc:  

https://www.youtube.com/watch?v=39bzzAzPS20 

Obrázky k inspiraci lze googlit pod heslem “pointilism easy” 

————————————————————————————————- 

HV: Projekt – Moje hudba (datum odevzdání 10. dubna 

  1. Vytvoř si sám/a seznam písní, které máš rád/a nebo se s nimi pojí nějaký tvůj zážitek. Záleží čistě na tvém vlastním výběru. 
  2. Jediné kritérium je dělení na písně české a zahraniční. Měli by být tedy zastoupeny obě skupiny. Seřaď nejprve české písně, poté ty zahraniční.
  3. Pomyslné CD bude obsahovat 12 písní. Ke každé skladbě připoj krátký komentář (název písně, jméno interpreta, autora textu, autora hudby, odkaz na skladbu, případně nějakou zajímavost…) 
  4. Poslední krok je navržení přední strany CD a názvu desky (graficky v PC, koláž, ruční malba…). 

Pozn.: Formát projektu je na tvém vlastním uvážení. Možnosti jsou: Word, Power Point, ručně napsané a vyfocené. Čím originálnější, tím lepší. Ve fantazii se meze nekladou! Projekt pošli na ksmidova@zscernos.cz a pokud splníš tyto jednoduché požadavky, odměna tě nemine J. Těším se! 

 

 OV – discord, výuka dle plánu

 

Informatika

Ročník:6.Úkol:Zpracuj prezentaci na téma „Co mě baví“•Uveď alespoň 3 svoje největší záliby•

Min. počet snímků sobsahem –5•Přechody pro všechny snímky•Animace všech obrázků, typ libovolný•

Libovolný motiv

Ulož si soubor snázvem „Jméno –Co mě baví“

Pošli soubor na adresu vyučujícího aliber@zscernos.cz

Poznámka:Pro žáky, kteří mají doma přístup k PC

 

 TV

Milí žáci, tentokrát se v našich toulkách po historii českého sportu zaměříme na fotbal. Konkrétně na fotbalové EURO 2004. Vraťme se společně do doby, kdy jsme ještě byli ve fotbale konkurenceschopní a byla radost na náš národní tým pohledět.
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1177823544-fotbalove-portske-s-prichuti-bronzu/
a tady máte ještě pár pěkných gólů jako bonus : )
https://www.youtube.com/watch?v=bKOTKHtbM54
Jinak se samozřejmě snažte zůstat pohybově aktivní. Běhejte, skákejte, házejte, kopejte.. Prostě se co nejvíc hýbejte.
Sportu zdar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Další informace: 

 

 

 

 

23.03.2020