Učit se, učit se, učit se….
Řekne se to snadno, ale jak na to?
Jiné je to ve škole, když je učitel „po ruce“, a jiné je to při distanční výuce, když mají žáci pedagoga jen „v síti“.
Pokud nevíte odkud a jak při efektivním učení začít, zkuste strategii 5P.
Pomůže vám při „domácím“ i „školním“ učení.
P jako prostředí, P jako plánování, P jako přestávky, P jako práce s textem, P jako paměť.
1P – PROSTŘEDÍ – místo, kde se učíš, připrav si jej tak, aby tě kolem nic nerušilo nebo alespoň minimum. Nech si kolem sebe jen to, co budeš opravdu potřebovat. Uč se, pracuj (pokud je to možné) vždy na tomto místě
2P – PLÁNOVÁNÍ – rozvrhni, naplánuj, co a v jakém pořadí budeš dělat. Při školní výuce se řídíme rozvrhem. I ty si doma můžeš podobný, třeba volnější udělat. Neodkládej. Neodsouvej. Mohla by se ti práce nakupit a to nechceš. neodkládej práci do pozdních hodin. Potřebuješ se také vyspat.
3P – PŘESTÁVKY – dělej si mezi učením přestávky. O přestávce se věnuj jiné činnosti. Odděluj jednotlivé předměty. Nesnaž se dělat vše najednou. Pokud máš po vyučování ještě další školní (učební) práci, povinnosti, dej si pauzu, než se do nich pustíš.
4P – PRÁCE S TEXTEM – pracuj s textem, čti, reprodukuj, vyhledávej informace a pracuj s nimi.
5P – PAMĚŤ – ověř si, co sis zapamatoval
Trénuj
Věř si
Nevzdávej se
Vynech „Nejde to“.
Zařaď “ Zkusím to, Pokusím se“
To zvládneme
Tvoje třídní učitelka M.Václavková
PROBUĎ MOZEK!!!