Co je to bezpečí? Kdy se cítíme bezpečně a kdy ne? Co dělat, když se bezpečně necítíme? Co dělat a jak se chovat, abychom byli co nejvíce v bezpečí? Jak se číhajícím nebezpečím vyhnout? Co cítíme, když se necítíme dobře? To je spoustu otázek. Důležitých otázek.
Každého jistě napadne situace, kdy se v bezpečí necítil, kdy mu nebo jí nebylo dobře. Jistě také nějaká chvíle, kdy se cítil ohrožen. A že to není nic moc příjemného, to jsme zažili všichni.
Je důležité v takových chvílích vědět, co si počít, jak si pomoci, aby mi bylo lépe nebo na koho se obrátit. Mít někoho, s kým si mohu promluvit, svěřit se.
V tomto týdnu jsme měli worskshop s lektory z Linky bezpečí. Děti se s nimi věnovaly emocím, jaké jsou a jak zvládnout, když si s nimi sám/sama nevím rady.
Děti pěkně spolupracovaly.
Tématu bezpečí se věnujeme i během našich TŘÍDNICKÝCH HODIN. Poslední témata, kterým jsme se společně věnovali byla sexuální výchova a bezpečí na internetu. Další téma, kterému se budeme věnovat je téma, které bylo „nakousnuto“ při workshopu. Tedy naše emoce a jejich prožívání. Děti o pokračování tohoto tématu projevily zájem.
Je důležité abychom se cítili v bezpečí, je důležité vědět, co pro to můžeme udělat.
ukázka z naší poslední třídnické hodiny – vyšla z toho příjemná dvouhodinovka