Milí mořeplavci,
určitě jste odpočatí po jarních prázdninách, plnou parou tedy poplujeme vstříc jaru.
Ve výtvarné výchově si dokreslíme portrét Karla IV. Polovina bude fotografie, druhá polovina bude váš originál. Těším se na vaše výtvory a také na vaše rodokmeny. Nezapomeňte na domácí úkol do 29.2. V pracovních činnostech si uděláme pečetě. Na kluky také čeká lepení modelu lodě a na holky pletení náramků z bavlnek. Učivo na tento týden je v tabulce. Co jsme každý den stihli je podrobně v Bakalářích. 🙂
Čeká nás opět pestrý týden.
Těším se na vás
Vaše paní učitelka
PLÁN UČIVA NA TÝDEN OD | 26.2. – 1.3. |
Třída: 4.D |
český jazyk | pravopis: nová látka-shoda podmětu s přísudkem – opakování holý a rozvitý podmět a přísudek – opakujeme slovesa opakujeme koncovky podstatných jmen – uč. nová kapitola NOVĚ str. 84 – úvod + 86 a 87 důležité tabulky, str. 85 celá, str. 87/cv. 9,10,11, str. 88/cv.13,15 – pracovní sešit str. 9( rychlíci) + 10,11,12 všichni čtení: pondělí: trénujeme hlasité čtení, čteme vypůjčenou knihu z knihovny čtvrtek: trénujeme čtení s porozuměním, čteme vlastní knihu a následně s ní máme tvůrčí dílnu VLASTNÍ KNIHU S SEBOU + nově zavedený sešit na tuto tvůrčí dílnu (budeme v ní trénovat techniku “rybí kosti”, budeme dbát na úpravu psaní: Tento týden se budeme věnovat procvičování nové látky a zapojíme ji do slohu. Budeme psát o jarních prázdninách. NEBO uč. str. 84/cv. 2 domácí úkol: Pravopis nás baví str. 12 a 13 do 4.3. malé prověrky na známky: středa diktát: Trénujeme pravopis slov příbuzných a koncovky podstatných jmen. pátek desetiminutovka: Budeme ve větě určovat to, co již umíme. Podmět a přísudek, slovní druhy, u podstatných jmen pády a jejich vzory, u sloves osobu číslo, čas a způsob. |
matematika | opakujeme: – násobení dvojciferným číslem – počítáme v oboru do 500 000 – počítáme se zlomky matematika Hejného – Řešíme úlohy se zlomky – uč. str. 74/ cv. 9,11,12,13,14–75/cv. 16 – červený pracovní sešit 2.díl str. 26 celá + 27/cv. 13 a 14 nová elektronická učebnice-Závislosti a vztahy mezi čísly – uč. str. 90–94 – zelený pracovní sešit s opičkou str. 5 středa geometrie: – rýsujeme obdelník pomocí kolmic, rýsujeme konstrukci trojúhelníku a odvozujeme se vzorečky pro obvod obdelníku, čtverce a trojúhleníku. Samostatně rýsujeme v sešitu s kočičkou. Zde jsme již na str. 7 domácí úkol: početník stranu 32 a 33 do 4.3. malá prověrka na známky: čtvrtek desetiminutovka: násobení dvojciferným číslem |
anglický jazyk | důležitý úkol – Prezentace – Me and My Friend. Vytvořit do pátku 1.3 nejpozději – 8 vět mít napsanych buď na plakátu s obrázky nebo v prezentaci na PC. Nutno vycházet ze vzorových 8 vět, které jsou ve školním sešite. Svých 8 vět má žák umět zpaměti. Od 28.2.budou zkoušeni dobrovolnici, od 1.3 kdokoliv. 2. Učebnice str 88,89 a prvních 10 slovíček ze 6.lekce |
přírodověda | Povíme si něco o tom, jak vznikl rybolov a jak se začaly budovat rybníky. Zopakuje ekosystém louky a pastviny důležité: Čeká nás také poznávačka a písemné opakování a to přibližně 5.3. Uděláme si zápis. Pro marody bude k dispozici také v elektronické podobě. projektový domácí úkol: máme rozebrané tyto prezentace včely, motýli, bylinky na louce, hmyz na louce |
vlastivěda | pondělí: historická vlastivěda – zopakujeme si Lucemburky Jan Lucemburský, Eliška Přemyslovna Karel IV. + jeho syny Václav IV. A Zikmunda – uč. str. 34-39 – pracovní sešit str. 20/cv. 1,2,3,6, str. 21/cv. 9,10,11 – shrnutí do sešitu život za vlády Lucemburků + děti dostaly elektronické zápisky Lucemburkové čtvrtek: zeměpisná vlastivěda: Ukážeme si na mapě památky UNESCO dokončíme kapitolu kulturní dědictví a bohatství uč. str. 36 -37, pracovní sešit str. 18 domácí úkol: Udělat rodokmen své rodiny do 29.2 podle zadání a vzoru. |
Na pletení náramků si nezapomeňte šátek. Budeme si ho vázat okolo nohy, aby se nám dobře pletlo. 🙂 Barevné variace a vzory si zvolí každý sám.