EKOSYSTÉMY – PŘÍRODOVĚDA

Milí mořeplavci,

zde Vám vkládám fotografie Vašich pěkný skupinových projektů na téma ekosystémy v přírodě.

Každá skupinka měla za úkol připravit pro ostatní výukovou tabuli na ekosystém, který si zvolili jako skupina. Děti měly k dispozici učebnici, také fotografie živočichů a rostlin a stromů. Skupinky měly za úkol zapsat ke každému obrázku také název. Propojili jsme výtvarnou výchovu s přírodovědou a nejprve měla skupinka udělat ke každému ekosystému pozadí, které nám hned na první pohled ukáže, ve kterém ekosystému se nacházíme. Následně měla skupinka vybrat rostliny a živočichy, které v tomto ekosystému můžeme nalézt a pojmenovat je. Některé ekosystémy ještě nemáme probrané, ale žáci si měli možnost vyzkoušet vyhledávání informací v učebnici a samostatně se tak dozvědět něco více o ekosystému, který nás čeká. Jedna skupinka měla ekosystém lesa. Ten je již za námi a známe ho. Tato skupinka si mohla vyzkoušet, co již o tomto ekosystému všechno zná. Mořeplavci si měli práci rozdělit tak, aby se jim podařilo projekt dokončit. Někdy se ve skupince horlivě diskutovalo, možná také dohadovalo, ze skupinek se chvílemi téměř i odcházelo, ale nakonec se všem skupinkám podařilo domluvit, dojít kompromisu a výukové cedule zdobí v plné kráse naši třídu.

Zde vkládám výukový odkaz na ekosystém luk a pastvin a také prezentaci, kterou mohou žáci využít na učení k písemné práci. PLAKÁT MÁME VE TŘÍDĚ (v pondělí ho ještě přidám :-), zapomněla jsem ho vyfotit)

POZNÁŠ LUČNÍ ROSTLINY? (websnadno.cz)

Zápisy si děláme do sešitu, je však nutno také využívat učebnici. Pokud by někdo chyběl, či neměl zápisy v takové podobě, aby se z nich mohl učit, najdete je v elektronické podobě v příloze.

Věřím, že ekosystémy budou pro všechny souborem informací živé a neživé přírody na konkrétním místě a všichni budou přesně vědět, ve kterém ekosystému se nachází. Stačí se rozhlédnout a najít charakteristické rysy každého z nich.

Vaše paní učitelka

galerie ekosystémů v naší třídě:

02.03.2024