Centra aktivit – pravěk

Centra aktivit na téma: Pravěk

Žáci naší třídy si užili velmi oblíbená centra aktivit, tentokrát na téma pravěk.

Matematika

V centru matematiky se žáci seznámili s převáděním jednotek hmotnosti a délky pravěkých zvířat. Pomocí numerických výpočtů dokázali najít nejkratší cestu k ulovení velkého mamuta. Aby zjistili, jak maso z mamuta rozdělit spravedlivě mezi celou tlupu, procvičili si písemné dělení podle počtů členů v tlupě.

Žáci si v rámci centra procvičili i matematiku pana Hejného: Děti postavily z kostek model pravěké chýše a pečlivě zakreslily plán této krychlové stavby. Vypočítaly obvod a obsah této stavby. Podlahu chýše pokryly parketami, které musely přesně vypočítat a umístit. Nakonec, s pomocí symbolů dědy Lesoně, děti spočítaly, která tlupa je nejsilnější, což jim pomohlo procvičit logické myšlení a srovnávání sil.

Český jazyk

V centru českého jazyka se žáci nejprve věnovali čtení s porozuměním, kde se dozvěděli další zajímavosti, jak lidé v pravěku žili. Po přečtení textu odpovídali na otázky, které jim pomohly lépe porozumět, jak v této době lidé získávali potravu, co vyráběli, nebo jak se oblékali.

Poté se děti pustily do tvůrčího psaní, kde měly za úkol napsat krátkou povídku na téma „Můj rok v pravěku“. Fantazii se meze nekladly, a tak vznikly zajímavé příběhy plné lovu mamutů, stavění chýší a života v tlupě. Děti si psaní užily a vznikaly zajímavé příběhy z období pravěku.

Ateliér

V centru ateliéru se žáci seznámili s keltským runovým písmem, které obdivovali na obrázcích starých kamenů v přírodě. Jejich úkolem bylo namalovat podobné kameny a s pomocí tabulky s runovým písmem napsat tajný vzkaz nebo zprávu. Děti si tvoření velmi užily a tajné vzkazy z runových znaků byly pro ně zajímavým úkolem.

Druhá část těchto center se věnovala pravěkým jeskynním malbám. Na velký papír děti tvořily své vlastní jeskynní malby inspirované pravěkem. Některé používaly suché pastely, jiné vodové barvy. Inspiraci pro své výtvory hledaly na počítači, kde objevily různé pravěké umění. Celé tvoření se dětem podařilo, s radostí nahlédly do světa pravěkých malířů.

Divadlo a scenáristika

V tomto centru se žáci vžili do rolí pravěkých lidí a tvořili scénky z pravěkého prostředí. Nejprve se učili psát vlastní scénáře, kde rozvíjeli svoji fantazii. Někteří žáci se rozhodli své scénky popsat pomocí krásných komiksů, které oživily jejich nápady ještě více.

Vznikly divadelní scénky plné humoru a zajímavých příběhů z pravěkých dob. Společně jsme se u jejich vystoupení skvěle bavili a zasmáli.

03.11.2024