Žáci naší třídy si připomněli důležité historické okamžiky Sametové revoluce formou center aktivit, která propojila různé předměty a přiblížila jim klíčové období naší historie.
V matematickém centru se žáci věnovali finanční gramotnosti. Porovnávali ceny potravin a výrobků z roku 1989 se současnými, analyzovali průměrné platy tehdy a dnes a zjišťovali, co si lidé za své výdělky mohli dovolit. Své výsledky pečlivě zpracovávali do tabulek, což jim pomohlo lépe pochopit ekonomické změny v naší společnosti. Tato aktivita nejen přinesla hlubší povědomí o naší minulosti, ale také rozvíjela klíčové dovednosti, jako je práce s daty a kritické myšlení.
V centru čtení děti pracovaly s texty o Sametové revoluci, dozvěděly se klíčová fakta a odpovídaly na otázky, které jim pomohly lépe pochopit historické souvislosti. Seznámily s zpěvačkou Martou Kubišovou a jejími písněmi. Na tabletech dohledávaly texty jejích písní, které poté zpracovávaly – určovaly mluvnické kategorie a slovní druhy u vybraných slov. Tato aktivita dětem nejen přiblížila důležitou kapitolu našich dějin, ale také rozvíjela jejich čtenářské a jazykové dovednosti. Žáci byli nadšeni z možnosti propojit moderní technologie s učením o minulosti.
V ateliéru žáci spojili historii, kreativitu i praktické dovednosti. Děti tvořily vlastní transparenty inspirované těmi, které nesli lidé během revolučních demonstrací v roce 1989. Dalším úkolem bylo z malých trojúhelníků, které si děti narýsovaly, poskládat českou vlajku, což je naučilo přesnosti a trpělivosti.
Tato centra aktivit pomohla žákům nejen pochopit význam Sametové revoluce, ale také propojit historické téma s praktickými a tvořivými činnostmi.