Jak se učíme v 5.D 10.3.-21.3.

Co se nám podařilo minulý týden

Minulý týden byl pro naši třídu plný úspěchů a pozitivních změn. Naše projekty rostou každým týdnem a podařilo se nám uzpůsobit rozvrh tak, abychom stíhali výuku a zároveň tvořili projekty, které si děti vybraly. Mám velkou radost, že mi žáci dovolili uzpůsobit rozvrh a můžeme nyní mít vždy dvě vyučovací hodiny českého jazyka a také matematiky ihned po sobě. Tento způsob výuky jsme vyzkoušeli minulý týden a v pátek měly děti říci, co si o této změně myslí. Všichni byli k mé radosti pro, a tak tento týden pokračujeme. Velmi dlouho mi trvalo, že s touto změnou souhlasila celá třída beze změny a nikdo nebyl proti. Ráda tedy sdílím tuto radost.

matematice jsme zvládli povrch kvádru včetně jeho rýsování, propojit a ukotvit učivo se zlomky a připravit si tak pevný základ pro novou látku, kterou jsou procenta.

češtině jsme dokončili kapitolu nazvanou druhy zájmen a dnes mi žáci dokázali, že novou látku znají i po víkendu. Jelikož máme češtinu rozdělenou na pravopis, čtení a psaní, věnovali jsme se ve čtení četbě knih k jejich projektům. Zprvu je knihy, které nemají příběhový obsah, nezajímaly, ale když se jim podařilo u knihy vydržet 20 minut, všichni byli velmi překvapeni, co nového se z knih dozvěděli. V rámci psaní se jim podařilo napsat krásné pohádky, které jsem následně mohla přečíst na suplování malým spolužákům z 1. třídy. Jejich pohádky získaly velký obdiv. Jedna pohádka byla z o zvířátkách z Arktidy, další byla o elfkách z Islandu, v Japonsku na děti čekal kouzelný amulet a v Mexiku dokonce láska, ve fotbale nechybělo napětí a také kamarádské pouto. Všichni žáci mě mile překvapili svou nápaditostí, spoluprácí a téměř bezchybným pravopisem.

Ve výtvarné výchově a pracovních činnostech vznikají krásná okna do těchto projektů. Můžete nahlédnout 🙂

Ve vlastivědě se dále dozvídáme, jak to bylo v roce 1968. Děti v projektech také dále zkoumají historii a upevňují ji na časovou osu, kterou jsme již probrali ve 4. a 5. třídě. S hrdostí mohu říci, že se nám podařilo začít učit tak, jak se učí děti v jiných zemích světa. Jen zatím nemáme známky od jedné do deseti, ale co jsme si do své výuky mohli v rámci našeho vzdělávacího systému vzít, to jsme si vzali.

Na tělocviku se vždy moc rádi proběhneme a jakmile se oteplí, čeká nás velké množství další zážitkové pedagogiky venku. Díky naší škole probíhá zážitková pedagogika v celé naší škole. Byli jsme se podívat na projekci Panama, vyzkoušeli jsme si 1. pomoc a tento týden na nás čeká festival Jeden svět.


Co nás čeká tento týden

Tento týden nás čeká mnoho dalších zajímavých aktivit a pokračování v našich projektech.

Zde je přehled toho, co nás čeká: ROZVRH od 17.-21.3.

Pondělí:

  • Opakování učiva k větší písemné práci v češtině
  • V matematice nová látka: procenta
  • Ve vlastivědě zápis k probírané kapitole Pražské jaro a normalizace, ve které budeme pokračovat ve čtvrtek. Povíme si o životě lidí v této době, jak to měli s hudbou, co to byl samizdat. Shrneme si tuto kapitolu a probereme si společně odpovědi na otázky k písemnému opakování. Již nyní je děti mohou najít v prostředí Teams.

Úterý:

  • Angličtina
  • Čeština: úvod ke filmové projekci Jeden svět

Středa:

  • Diktát na časté chyby a rekapitulace učiva pro písemné opakování
  • matematika procenta pokračování
  • Projektové vyučování: práce s textem ve svých knihách k projektu, výpisky a dodělávání ozdob svých projektů v pracovních činnostech
  • Přírodověda

Čtvrtek:

  • Dvě hodiny matematiky: procvičování procent na zajímavých úlohách a geometrie
  • Tělocvik a softball
  • Dvě hodiny vlastivědy: ukotvení kapitoly, ze které budeme psát v pondělí písemné opakování
  • čtení vlastní knihy k projektům na závěr 2. hodiny

Pátek:

  • První dvě vyučovací hodiny: matematický Klokan
  • Angličtina
  • Výtvarná výchova: zkrášlování našich projektů
  • Hudební výchova: probírání jednotlivých hudebních stylů, poslouchání hudby 60. let ve výtvarné výchově

Věřím, že nás i tento týden bude bavit a ráno se tak budeme těšit do školy nejen na své spolužáky, ale také na naše projekty a tudíž také do školy.


Autorka článku: Lucie Havlíčková

17.03.2025