Vážení rodiče a milí žáci,
níže naleznete přehlednou tabulku s kritérii hodnocení pro všechny vyučované předměty.
V případě dotazů neváhejte kontaktovat konkrétního vyučujícího.
Marie Zálešáková
Kritéria hodnocení pro školní rok 2020/21 – 7.D
Předmět | Kritéria |
Čj |
Kritéria hodnocení pro český jazyk: výborně – žák odevzdává práci zadanou v distanční formě vzdělávání v termínu – při online hodinách (popř. prezenčních hodinách) pracuje aktivně, hlásí se a po vyvolání odpovídá správně, popř. s drobnými chybami – žák při testech, kvízech a zkoušení vykazuje výborné znalosti, popř. znalosti jen s drobnými chybami (90% – 100%), případné chyby je schopen sám najít a opravit – žák má správně vyplněná cvičení v pracovním sešitě, má vyplněny všechny pracovní listy v poznámkovém bloku, na nichž jsme v online hodinách pracovali společně nebo byly zadány jako samostatná práce – žák je kreativní a snaží se, spolupracuje chvalitebně – žák odevzdává práci zadanou v distanční formě vzdělávání v termínu, popř. odevzdává s mírným (hodinovým, max. jednodenním zpožděním) – žák se účastní online hodin, je spíše aktivní. V hodinách se zapojuje až po výzvě vyučujícího, ale odpovídá většinou správně – žák při testech, kvízech a zkoušení vykazuje znalosti s menšími chybami (75% – 90%), chyby je schopen posléze sám najít a opravit – žák má správně, či s drobnými chybami vyplněna téměř všechna cvičení v pracovním sešitě, má správně, či s drobnými chybami vyplněny téměř všechny pracovní listy v poznámkovém bloku, na nichž jsme v online hodinách pracovali společně nebo byly zadány jako samostatná práce dobře – žák sám odevzdává práci zadanou v distanční formě vzdělávání po zadaném termínu (v rámci dnů) – žák se účastní online hodin, je spíše pasivní. V hodinách se zapojuje až po výzvě vyučujícího, ale snaží se odpovědět, většinou s dopomocí učitele – žák při testech, kvízech a zkoušení vykazuje znalosti průměrného rozsahu (50% – 75%), chyby je schopen najít a opravit jen s asistencí učitele nebo spolužáka – žák má částečně či s chybami vyplněná cvičení v pracovním sešitě, má částečně či s chybami vyplněny pracovní listy v poznámkovém bloku, na nichž jsme v online hodinách pracovali společně nebo které byly zadány jako samostatná práce dostatečně – žák odevzdává práci zadanou v distanční formě vzdělávání až po urgenci vyučujícího (v rámci dnů) – žák se účastní online hodin, ale je pasivní. V hodinách se zapojuje až po výzvě vyučujícího a většinou odpovídá: nevím – na online hodinách je žák sice přihlášen, ale po několikerém namátkovém vyzvání vyučujícím občas nepřichází žádná reakce – ani písemná (např. nejde-li zapnout mikrofon) – žák při testech, kvízech a zkoušení vykazuje znalosti menšího rozsahu (25% – 50%) chyby je schopen najít a opravit jen s asistencí učitele, nebo spolužáka – žák má tu a tam či s mnohými chybami vyplněná cvičení v pracovním sešitě, má tu a tam či s mnohými chybami vyplněny pracovní listy v poznámkovém bloku, na nichž jsme v online hodinách pracovali společně nebo které byly zadány jako samostatná práce nedostatečně – žák neodevzdává práci zadanou v distanční formě vzdělávání ani po urgenci vyučujícího – žák při testech, kvízech a zkoušení nevykazuje žádné známky osvojení si učiva, popřípadě vykazuje znalosti minimální (pod 25%), chyby není schopen najít a ani je opravit, a to ani s asistencí učitele nebo spolužáka – na online hodinách je žák sice přihlášen, ale po opakovaném vyzvání vyučujícím nepřichází opakovaně žádná reakce – ani písemná (např. nejde-li zapnout mikrofon) – žák odevzdá plagiát (ukradenou práci, např. práci zkopírovanou z internetu) – žák nemá vyplněná cvičení v pracovním sešitě, nemá vyplněný pracovní listy v poznámkovém bloku, na nichž jsme v online hodinách pracovali společně nebo které byly zadány jako samostatná práce NEHODNOCEN – žák neplní práci zadanou v distanční formě vzdělávání) z více jak 80% – žák se neúčastní online hodin z více jak 50% – žák neodevzdává předem ohlášenou známkovanou práci z více jak 80% – žák se nezúčastní testů a kvízů z více jak 80% – je podezření, že žák práci nevypracoval sám (např. u otevřených otázek stejné formulace jako jiní spolužáci) |
Aj |
1. testy psané v hodinách 2. včas odevzdávané průběžné úkoly/projekty, 3. zkoušení v hodině (slovní zásoba, konverzace) 4. aktivita na online hodině, skupinová práce 5. vypracovávání cvičení zadaných v týdenním plánu |
M |
Výsledná známka se skládá s těchto dílčích požadavků: 1, vědomosti a získané zkušenosti a dovednosti- ověřování formou písemných prací, pracovních listů, projektů 2, aktivita a práce v hodině (prezenční i online) 3, vedení sešitů (nehodnotím krasopis, ale zda je zápis kompletní) 4, domácí příprava 5, příprava na hodinu- pomůcky. K tomu, aby mohli být žáci klasifikováni, musí odevzdat min. 75 % online testů z bodu 1. |
Pp |
Výborně: žák má převážně výborné hodnocení testů (100 – 90 % úspěšnost) případně ústního zkoušení, zadané úkoly odevzdává včas a jejich zpracování odpovídá zadání, na online výuce je aktivní, komunikuje, uplatňuje získané poznatky, zpracovává dobrovolné referáty. Chvalitebně: žák má převážně velmi dobré hodnocení testů (80 – 70 % úspěšnost) případně ústního zkoušení, zadané úkoly odevzdává včas a jejich zpracování odpovídá zadání, na online výuce komunikuje, uplatňuje získané poznatky, zpracovává referáty. Dobře: žák má převážně dobré hodnocení testů (60 – 50 % úspěšnost) případně ústního zkoušení, zadané úkoly odevzdává včas nebo po upozornění učitele a jejich zpracování zcela neodpovídá zadání, na online výuce není příliš aktivní, komunikuje na vyzvání učitele, s pomocí učitele uplatňuje získané poznatky, zpracovává referáty. Dostatečně: žák má převážně dostatečné hodnocení testů (40 – 30 % úspěšnost) případně ústního zkoušení, zadané úkoly neodevzdá vůbec nebo se zpožděním a po upozornění učitele a jejich zpracování neodpovídá zadání, na online výuce je pasivní, i s pomocí učitele dělá podstatné chyby v uplatňování získaných poznatků. Nedostatečně: žák má převážně nedostatečné hodnocení testů (20 – 0 % úspěšnost) případně ústního zkoušení, zadané úkoly neodevzdá vůbec, na online výuce nereaguje. Neklasifikován: žák nepsal žádný test, neúčastní se online výuky – nelze přezkoušet, neodevzdává zadané práce. |
Z |
Výsledná známka se skládá s těchto dílčích požadavků: 1. vědomosti a získané zkušenosti a dovednosti- ověřování formou písemných prací, pracovních listů, projektů 2. aktivita a práce v hodině (prezenční i online) 3. vedení sešitů (nehodnotím krasopis, ale zda je zápis kompletní) 4. domácí příprava 5. příprava na hodinu- pomůcky |
D |
1) Počet známek: všichni žáci budou mít stejný počet známek, pokud má nějaký žák N – neodevzdal, nepsal. Bude si známku doplňovat a to již vždy testem, který v případě rotační výuky bude napsán ve škole. 2) Odevzdávání projektů: projekty nelze odevzdávat po termínu, pokud neproběhla předchozí domluva na pozdějším odevzdání. 3) Výsledná známka: známka odpovídá přibližně průměru – s možnými drobnými odchylkami. Např. 1,5 = 1, vzhledem k aktivitě na hodinách, pravidelné docházce atd. 4) Opravy a nerozhodné známky na vysvědčení: případné opravy některé známky přezkoušením je třeba domluvit emailem nejpozději do 14.6. Přezkoušení budou realizována nejpozději v posledním týdnu před uzavřením známek tj. 14.6.-18.6. Do téhož data (14.6.) je možné domluvit se také na dobrovolném projektu a tedy známce navíc. Projekt musí být rovněž odevzdán nejpozději 18.6. Po tomto termínu již změna známky není možná! |
Fy |
1/ splněné testy psané v on-line hodinách 2/ zkoušení během on-line hodin 3/ účast a aktivita v on-line hodinách 4/ zápisy z hodin v plném rozsahu |
Ov |
Výborně:žák kvalitně zpracovává zadané práce dle pokynů, projevuje vlastní iniciativu – zpracování dobrovolného referátu, prezentace aktualit a aktivita na dobrovolných hodinách OV, má převážně výborné hodnocení testů; průběžně, včas a kvalitně zpracovává zápisy do sešitu;komunikuje prostřednictvím chatu, mailu. Velmi dobře:Žák včas zpracovává zadané práce dle pokynů; projevuje iniciativu a je aktivní na dobrovolných hodinách OV;má převážně velmi dobré hodnocení testů, zápisy zpracovává průběžně, komunikuje. Dobře: žák má převážně dobré hodnocení testů nebo testy bez omluvy nevypracuje; zpracovává pouze část zápisů, nepracuje, příliš nekomunikuje. Dostatečně: žák zpracovává zadanou práce bez respektování pokynů k vypracování a odevzdat ji se značným zpožděním po mnoha výzvách nebo ji neodevzdá vůbec; má převážně dostatečné hodnocení testů, pokud se jich účastní;zpracovává pouze minimum zápisů ze zadaných témat a téměř nekomunikuje. Nedostatečně: žák se neúčastní povinné distanční výuky; nenapsal žádný test, nezpracoval žádný zápis, případně pracovní list a vůbec nekomunikuje. |
Nj |
V klasifikaci bude zahrnuto: 1. projekty, které žáci odevzdávají po zadání v Teams 2. online testy ve FORMS 3. aktivita při hodinách 4. ústní zkoušení |
Šj |
Výborně: alespoň 90% úspěšnost při testech, kvízech a zkoušení, na on-line výuce je aktivní, reaguje na vyzvání, práce a úkoly odevzdat včas. Chvalitebně: alespoň 75% úspěšnost při testech, kvízech a zkoušení, na on-line výuce je většinou aktivní, reaguje na vyzvání, práce a úkoly odevzdat včas. Dobře: alespoň 50% úspěšnost při testech, kvízech a zkoušení, na on-line spolupracuje, reaguje na vyzvání, většinu prací a úkolů odevzdává nebo dodá později. Dostatečně: alespoň 25% úspěšnost při testech, kvízech a zkoušení, na on-line výuce většinou nespolupracuje, nereaguje, většinu prací a úkolů neodevzdává. Nedostatečně: Méně než 25% úspěšnost při testech, kvízech a zkoušení, neúčast na on-line výuce, nereaguje, práce a úkoly neposílá. |
ICT | Zpracování zadaných cvičení v distanční výuce, zpracování online testu. |
TV | Odevzdání referátu. |
Hv | Odevzdání zadané práce. |
Vv | Odevzdání zadané práce |
Pč | Odevzdání zadané práce. |