Pokračování Dobrodružného roku se Správnou pětkou

Medvídci pokračují s projektem i ve druhém pololetí. Zavedení „čtecího úterý“ se osvědčilo. Téměř všechny děti tak se čtením počítají a těší se na hry, které po něm následují. Za sebou již máme osm dalších kapitol. Připomeň

me si děj, ke kterému jsme se zatím dopracovali.

Správná pětka, tedy čtyři děti a pes, objevila ve vraku staré obchodní lodi truhličku, ve které našla mapu ke ztracenému zlatému pokladu, ukrytému na kirrinském ostrově. Zadlužený strýc ji zabavil a prodal, a tak se o pokladu dozvěděl někdo další. Bylo štěstí, že si naše pětka mapu obkreslila. Ostrov měl být prodán, a tak děti dostaly možnost strávit na něm poslední víkend. Toužily najít poklad a zachránit tak ostrov před prodejem. Po veliké dřině a s pořádnou dávkou š

těstí, ukrytý poklad opravdu našly. Radost ale netrvala dlouho. Na ostrov přijel někdo další a z poloviny dětí se stali zajatci, když je zloději zavřeli ve sklepení.

Po přečtení kapitoly následuje krátká hra k tématu. Vyrobila jsem s dětmi velkou stolní hru, kde pomocí kostky a figurek projdeme celým dějem knihy. Děti si také vyzkoušely, zdali si pamatují všechno, co pětka viděla ve vraku staré lodi. Pomohly jim k tomu papírové kartičky s obrázky, které pokládaly na obrázek vraku, ale pozor – ne všechny kartičky souhlasily s textem v knize. Cestu na ostrov děti propluly na kartónových deskách chodbou mezi odděleními. Hra vyžadovala nejen rychlost, ale i přemýšlení a spolupráci ve skupině. Hledání studně na nádvoří a ve sklepení hradu jsme nasimulovali pomocí další stolní hry; kdo spadl do studny, musel se vrátit zpět na start. Vchod do podzemí hradu nakonec našel pes Tim, když pronásledoval jednoho z králíků žijících na ostrově. Velký blázinec ve třídě způsobila hra „Na Tima a králíky“, když Tim lezoucí po čtyřech honil v podřepu hopkající ušáky mezi lavicemi, kde mu neustále mizeli v určených norách. Temné bludiště chodeb pod hradem děti opatrně prolezly pod provázkovou dráhou vytvořenou mezi nábytkem ve třídě. Dětem se líbila i zatím poslední hra „Na zajatce!“ Z každé skupiny byl vybrán jeden zajatec, který mohl být vysvobozen pouze tehdy, když se jeho druhům podařilo nasbírat deset předmětů v určené barvě a položit je před něj.

Podaří se druhé polovině Správné pětky zachránit své kamarády ze zajetí a ubrání celá pětka nalezený poklad před zloději? Těšíme se na další pokračování.

 

Anna Totušková

vychovatelka

 

09.05.2018