Převesele s ukulele

Máme rádi hudbu, a tak jsme se rozhodli zažít skvělý projekt s ukulele. Projekt Převesele s ukulele spočívá v podpoře nadání a talentu žáků naší školy. V prvé řadě jsme nakoupili u německé firmy stavebnice tohoto hudebního nástroje pro celou naši třídu. Vzhledem k finanční náročnosti žáci hradili částku 400,-Kč, škola přispěla každému žákovi částkou 100,-Kč. Potom jsme nakoupili akrylové barvy, kvalitní lepidlo na dřevo a bezbarvý lak  ve spreji. Než jsme se pustili do zdobení ukulele, zkusili jsme si svůj námět nejprve namalovat na čtvrtku.

Ve výtvarné výchově jsme si ukulele vyzdobili. Při zdobení jsme si zároveň zopakovali i míchání barev. Ukulele bylo potřeba také nalakovat bezbarvým lakem. V pracovních činnostech jsme slepili krk a nalepili hmatník. Při lepení bylo potřeba se zaměřit na „rovné“ nalepení krku pro dobrý zvuk a hlavně vyhovující ladění nástroje. Dále nám v naší práci pomohl pan asistent, který na každé ukulele našrouboval kobylku a ladicí mechaniku.

Poté, co jsme toto všechno zvládli, už nám nezbývalo nic jiného, než natáhnout struny a každou volnou chvilku struny na ukulele znovu doladit. Chvíli totiž trvá, než si struny správně sednou.

Byla to velká příležitost děti seznámit s několika aplikacemi, které poskytují ladění ukulele. S dětmi jsme vybrali tu nejvhodnější a se souhlasem rodičů si ji doma mohly nainstalovat na své mobilní telefony. Poté jsme si vysvětlili, jak ladička funguje v praxi a na začátku každé hodiny hudební výchovy si svá ukulele ladíme.

No a nakonec nás čekala sladká odměna v podobě hraní. Žáci se učí hrát v hudební výchově základní akordy, několik doprovodných rytmů a písničky různých žánrů.

Za největší přínos tohoto projektu považuji spolupráci a propracovanost mezipředmětových vztahů jako je VV, PČ, HV i M, ČJ, AJ, Inf.

Myslím si, že cíl projektu byl naplněn, žáci jsou ze svých hudebních nástrojů nadšeni a již v krátké době učení jsou schopni zahrát a zazpívat několik písniček, i když nikdy předtím nedrželi v ruce žádný hudební nástroj.

Mgr. Hana Blaženínová, koordinátorka projektu a třída 4.A