SE ČTYŘLÍSTKEM

Čtyřlístek pro štěstí, čtyřlístek do kapsy, Čtyřlístek pro zábavu i poučení. Tento týden jsme se věnovali a pracovali se Čtyřlístkem. Pracovali jsme s ním celý týden převážně v literatuře. Povídali jsme si o komiksech, o způsobu jejich tvorby, povídali jsme si o autorovi Čtyřlístku, historii tohoto komiksu, vývoji postav. Srovnávali jsme vzhled postaviček ze starých čísel a z těch novějších. Povídali jsme si o hlavních postavách. Trénovali na obrázcích z příběhů pomocí Kimových her paměť a postřeh. Vytvářeli jsme charakteristiky Bobíka, Pindi, Fifinky i Myšpulína. Tam, kde je dobro, vyskytne se občas i zlo a tak i my jsme se seznámili se Zádrhelem a Zimozelem. Děti vymýšlely dialogy postav a příběhy k zadaným obrázkům. Rozvíjely při nich svou představivost, kreativitu, tvůrčí psaní. Moc se jim povedly. Všechny jsme si pověsily do sítě, abychom si všichni mohli počíst.

Při výtvarné výchově jsme se zapojili do výtvarné soutěže vyhlášené Čtyřlístkem. Tvořili jsme komiksy s tématem noc v knihovně.

Děti se do tvorby komiksových příběhů postily s chutí a příběhy se jim velmi vydařily.

Originální příběhy jsme poslouchali i na cd.

Některým aktivitám se děti věnovaly individuálně, některé byly pro dvojice a jiným jsme se věnovali společně často formou brainstormingu.

Čtyřlístek je letošním partnerem projektu podporujícího čtenářskou gramotnost – Noc s Andersenem. Někteří se této akce na naší škole zúčastní a jejich dobrodružství s touto čtveřicí bude pokračovat. Všichni se však s kamarády z Třeskoprsk můžeme vydat za dobrodružstvím, poznáním i zábavou kdykoli se nám zachce. Jak? No přece s knížkou či časopisem.

Kdy? Kdykoli, když máme splněné povinnosti. To jsme dělali i my ve škole. Po splnění úkolů nastal čas Čtyřlístku.

Čtení je totiž zábava!

 

Pár dialogů k obrázku z Egypta z pera dětí:

(M- Myšpulín, B-Bobík, F- Fifinka, P- Pinďa, K- Krokodýl)

M- Ne, Bobíku. Už jsem vyfotil sfingu i pyramidy. Co takhle krokodýl?

B- Co třeba buchta nebo pečená husa. Nebo aspoň bramboračku…

F- Tak se nediv, když chceš skákat šipku.

P- To, abych se naučil plavat. Ááá, rybááá!!

K- Dvakrát potrava za měsíc? Většinou mi posílají jednu.

Šárka

M- To je ale krásný exemplář. Je to krokodýl, nemám pravdu?

B- Csss, ty se ale zabýváš blbostmi. Lepší je bábovka od Fifi.

F- Počkej, ty strašpytle. A žraloci ani krokodýli tam nejsou, tedy aspoň myslím.

P- Pomóóc, Fifi vytáhni mě! Nejsou v tom moři žraloci nebo krokodýli?

K- Héj, co mě fotíte. Nefoťte mě nebo si vás dám k večeři. Nejlíp vypadá to prasátko.

Baruška Ch.

M- Hele, jaká hezká sfinga.

B- Myšpulíne, pozor! Ať nespadneš!

F- Pojď už nahoru.

P- Ne, chci se koupat.

K- Áááá, pomóóóc turistííííí!

Teo

M- Ježíš marjá, ten krokodýl má velké zuby, tam bych nechtěl zůstat.

B- Už mám hlad. Můžeme přistát tamhle u toho obr zvířete.

F- Pinďo, pomůžu ti z vody. Nechtěla bych tě vidět na talíři s kapustou u krokodýlů.

P- Pomoc. Fifinko, pomoz mi. Já nechci být sežrán. Pomóc!

K- Tak pojďte, ještě jsem neobědval. Čtyři zvířata, to by byla mňamka.

Ančí J.

M- Krokodýle, úsměv! Vyletí ptáček. Cvak. Ale nemusel to být až tak moc veliký úsměv.

B- To je pohodička. Jo a Fifi, díky za mašli.

F- Pinďo, proč se koupeš? Neboj, já vím, že se topíš. Já tě vytáhnu. Je ty jsi těžkej.

P- Fifi rychle! Už mrzzzzzznu. A mimochodem, nejsem těžkej.

K- Tak dělej! Ten úsměv nevydržím držet věčně. A tu sfingu se mnou nefoť!

Kuba N.

M- Vyfotografuji si toho krásného plaza.

B- Slunce krásně svítí.

F- Neboj Pinďo, já tě vytáhnu. Chyť se mne!

P- Aááááá, pomoc, Fifinko.

K- Ha, ha. Jsem na břehu dřív.

Majda

M- To je zajímavý tvoreček. Radši si ho vyfotím.

B- Máme něco k jídlu?

F- Neboj Pinďo, držím tě!

P- Pomóóc!

K- Co tu chtějí? Radši se schovám.

Adam

M- Ó, to budou krásné fotky!

B- V tom Egyptě je teda pohoda.

F- Podej mi ruce, já tě vytáhnu!

P- Já se topím!

K- To si krásně pochutnám!

Luky

M- Koukněte se na toho krásného krokodýla.

B- Nevím, co všichni děláte, ale já si tu pěkně sedím.

F- Neboj, už tě držím.

P- Pomóc, já se topím.

K- Udělej mi hezkou fotku.

Honza

 

 

30.03.2017