Třída 3.A

učitel

Aktuálně ze třídy

Helpíkův pohár

Ve středu jsme se prošli kolem Berounky a pozorovali jsme naše pěťáky, kteří zachraňovali životy. Žáci se účastnili krajského kola, kde formou branného závodu na trati s pěti zdravotnickými úkoly prověřovali, co si zapamatovali z přednášek a jak umí nabyté znalosti převézt do praxe. Na vše dohlíželi a hodnotili profesionální záchranáři. Třeťáčci si mohli udělat představu, jaké akce se mohou v páté třídě zúčastnit a dozvědět se nové věci. Nejvíce je však zaujala práce paní maskérky, která jim vyrobila „tržná zranění“.

Plán učiva na týden 10. – 14. 6. 2024

Český jazyk  Opakování na závěrečný test VS B, M, L, P, S Psaní u/ú/ů Měkké/Tvrdé souhlásky Párové souhlásky Slovní druhy Synonyma/Antonyma  Pády Slovesa – časování Matematika  Opakování na závěrečný test Násobení Písemné násobení Dělení Dělení za pomoci rozkladu (dělení jednomístným dělitelem viz PS II. Str. 22/cv. 1) Dělení se zbytkem Přednosti v matematice Součtové pyramidy Měření úseček Zaokrouhlování Sudá/Lichá Slovní úloha Písemné sčítání / odčítání Narýsuj úsečku Anglický jazyk  …. Prvouka Opakování na závěrečný test Svět kolem nás – (rozdělení na str. 24 uč.) Surovina -> výrobek (str. 26 uč.) Neživá příroda – co ji tvoří (str. 31 uč.) Skupenství…

4. a 5. den ŠvP Lávka Chocerady

Poslední dva dny utekly jak voda. Stihli jsme si užít plno zábavy a her. Děti se učily čarovat, hrály Famfrpál, složily a následně zničily masky. Ale pomyslnou třešničkou na dortu byla rozhodně diskotéka.

3. den ŠvP Lávka Chocerady

Třetí den byl ve znamení celodenního výletu, cílem výletu byla hvězdárna v Ondřejově. Výlet začal brzy ráno v Choceradech. Cestou jsme si vyprávěli o přírodě, kterou jsme míjeli. Děti se učily rozpoznávat různé druhy stromů a rostlin. Také jsme se zastavili na několika zajímavých místech, kde jsme se dozvěděli více o místní fauně a floře. Ukázaly jsme dětem invazivní rostliny. Děti poté začaly samy vymýšlet dopad rozšíření invazivních druhů rostlin u nás. K překonání potůčku jsme si museli postavit malinký brod, abychom mohli přejít suchou nohou. V Ondřejově nás přivítala krásná přírodní scenérie a úžasná atmosféra hvězdárny. Nejprve jsme se…

2. den ŠvP Lávka Chocerady

Po první noci na ŠvP jsme vyběhli na louku k Sázavě a udělali si rozcvičku, aby nám více chutnala snídaně. Dopoledne jsme vyrazili do Chocerad do bludiště, které provozuje na soukromé zahradě paní učitelka v důchodě. Každý si bludiště několikrát proběhl sám a následně i ve skupině (dle zařazení do koleje). Protože nás dopoledne potrápilo deštivé počasí, zkusili jsme se na to podívat z té lepší stránky a něco se o tom naučit. Povídali jsme si o dešti, srážkách, zadržování vláhy a půdě, koloběhu vody a řekli jsme si pár informací k řece Sázavě. Odpoledne jsme psali pohledy a následně…

1. den ŠvP Lávka Chocerady

Do penzionu Lávka Chocerady jsme dorazili zhruba po třičtvrtě hodiny jízdy autobusem. Hned jak jsme vystoupili z autobusu, jsme si zahráli pohybové hry, abychom se protáhli a seznamovací hry, aby se třídy lepe poznaly. Po ubytování do útulných pokojů jsme dostali velmi chutný oběd (vývar a rýži s kuřecími paličkami). Následovalo odpoledne plné her, poznávání rostlin v okolí penzionu a u řeky. Ale nejdůležitějším momentem celého dne bylo rozřazování do kolejí naší čarodějné školy. Kouzelná truhla promlouvala k žákům a přiřadila je do jednotlivých kolejí – Orlozub, Bystrovíz, Hrabotlap a Lunovýr. K večeři jsme měli špagety a jako svačinu jsme…

Plavání

V pondělí 6. května jsme se zapojili do kurzu plavání. Žáci zažívají zábavu, ale hlavně se zlepšují ve svých plaveckých dovednostech. První lekce plavání byla zahájena s velkým nadšením a očekáváním. Žáci se setkali s kvalifikovanými instruktory Betynky, kteří budou vyučovat základy plavání a postupně je přivedou ke zvládnutí různých plaveckých stylů a technik.