Třída 3.B

Aktuálně ze třídy

Řemesla a povolání

Ve čtvrtek jsme se zúčastnili vzdělávacího programu „Řemesla a povolání“. Pan Stolín nám pomocí lidových písniček, pohybových her a tanečků představil ty nejznámější řemesla. Děti si tak zahrály na kováře, pekaře, zahradníky, ševce, myslivce, řezníky a jiné. Během programu zachraňovaly jednotlivé řemeslníky a snažily se přesvědčit loupežníka, aby se věnoval poctivému řemeslu. Na závěr děti měly příležitost si i některé činnosti spojené s řemesly a povoláními vyzkoušet. Také mohly vyzkoušet své vědomosti a spárovat obrázek s řemeslníkem a nástroji, které ke své práci potřeboval. Byla to prima hodina!

Plán učiva 30. 9. – 4. 10. 2024 + galerie (řemeslníci; školní pozemek)

Milí rodiče, v příloze najdete plán učiva a třídních akcí na následující týden. Po vzdělávacím programu o řemeslech jsme se vrhli do vlastní výroby.  Z dětí se staly řemeslníci – designéři, návrháři, architekti. Mohly si vybrat jakýkoli z nabízených materiálu a vyrobit dle své fantazie a představivosti libovolný výrobek. Také se mohly rozhodnout, zda budou chtít pracovat samostatně, ve dvojici či malé skupince. Děti se s nadšením pustily do diskuse a domlouvání, co a jak budou vyrábět. Byl to skvělý tvořivý proces, ze kterého vznikly samé originální výrobky. Na závěr nám všichni své výrobky popsali, vysvětlili jejich účel a někteří…

Pěšky do školy + galerie

Všichni z naší třídy, 3. B, se v následujícím týdnu od pondělí 16. září zapojí do soutěže Pěšky do školy. Soutěž je součástí výzvy Pěšky do školy. Výzva prostřednictvím zapojení škol i rodičů do tzv. pěších dnů nabízí dětem i rodičům pozitivní zážitek ze společné cesty do školy i z proměněného prostoru před školou bez aut a snaží se tak zvýšit počet dětí, které se budou pravidelně dopravovat do školy pěšky, na koloběžce, na kole nebo veřejnou dopravou. Cílem soutěže je zvýšit motivaci dětí chodit pěšky do školy, podpořit originální a kreativní přístup škol i žáků k náplni pěších dnů. Soutěž nehodnotí…

První týden školy

První týden máme úspěšně za sebou. Děti měly radost ze setkání, vzájemně se na sebe těšily a s radostí vyhlížejí nové zážitky ve 3. třídě. V prvních školních dnech jsme si hodně povídali o našich zážitcích z prázdnin, sdíleli naše očekávání a přání, sžívali se s novou učebnou a jejím uspořádáním, rozdávali učebnice a pracovní sešity, domluvili se na třídních pravidlech a mnoho dalších aktivit. V závěru týdne jsme se šli pozdravit se školními zvířaty, nakrmit je a pomazlit. Na školním pozemku jsme využili i venkovní učebnu k hodině matematiky. Děti byly nadšené a z pozemku se jim vůbec nechtělo…