Třída 3.E

Pozor! Toto je archivní stránka 3.E ze školního roku 2015 - 2016.
Přejít na aktuální stránku pro tento školní rok

Aktuálně ze třídy

3.E,D: Veselá prasátka

V úterý 5.4. navštívili třeťáci (3.E,D) se svými třídními učitelkami představení Veselá prasátka v pražském Divadle U Hasičů. Představení bylo velmi hezky zpracované. Poučili jsme se o důležitosti spolupráce a pobavily nás mnohé vtipné okamžiky. Martina Václavková

3.E: Mléčná dráha v Toulcově dvoře

Ve středu 23.3. se děti z 3.E vypravily do Toulcova dvora na program Mléčná dráha. Dozvěděli jsme se mnoho zajímavého. Povídali jsme si o historii chovu skotu, jeho domestikaci, představili jsme si předky skotu domácího, seznámili se s pomocí obrázků s některými plemeny. Již víme, jak dlouho je kráva březí, kdo má delší rohy (samec, či samice), kolik litrů mléka nadojí, co vše potřebuje, aby byla spokojená. Srovnávali jsme podmínky v běžném chovu a chovu ekologickém. Již víme, co je syřidlo, siláž i syrovátka. Osahali jsme si rohy i lebku. Zkoušeli jsme dojení na „trenažéru“ a zjistili, že to není tak snadné,…

3.A,D,E: Závěrečné bruslení

Čas běží, nejde zastavit. To, co se nám líbí, baví nás, nám ubíhá rychleji. Mezi ty rychle ubíhající aktivity řadíme dětmi velmi oblíbené bruslení na černošickém zimním stadionu, kterému se věnujeme v rámci tělesné výchovy. V úterý 15.3. se poslední hodinou v maškarním stylu zakončilo bruslení 3.A., 3.D. a 3.E. Některé děti jej pojaly civilněji, některé se naopak odvázaly. Po ledu se proháněla zvířátka, párek v rohlíku, Pikaču, čertíci, akční hrdinové, ninjové, pohádkové bytosti a mnoho dalších. Mezi odvázanější patřily i paní učitelky 3.E. a 3.A (orientální tanečnice, Marfuška). Bruslení jsme si všichni užili. Mnohé jsme se naučili i zdokonalili…

3.E: Pletení velikonočních ošatek

V letošním školním roce se děti z 3.E pustily do zdokonalování motorických dovedností  s pomocí přírodního materiálu pedigu. Letošní (již třetí) tvoření jsme věnovali výrobě ošatek v jarních barvách. Tentokrát jsme použili pedig přírodní a zkombinovali jej s barevnými provázky. Je vidět, že opakování a procvičování nám svědčí. Znát je to nejen na výrobcích konečných, ale již při jejich výrobě. Děti jsou zručnější, pamatují si postup, výrobky jsou pevnější, některé děti svedou opravit drobnější chybu, pomoci kamarádovi, a tak můžeme náročnost aktivit zvyšovat. Ošatky použijeme na vajíčka pro koledníky nebo na ta vykoledovaná či jen tak pro radost. Příští rok…

3.E: Vidíme očima i ušima – návštěva Neviditelné výstavy

Že ne jen oči jsou k vidění, to si dnes vyzkoušeli ti, kdo se vydali navštívit Neviditelnou výstavu. Dnes se tam vypravili děti z 3.E a několik dětí z 5.A a 4.B. Výstava má dvě části – prostory ve tmě a místnost se světlem, kde jsou informace o světě nevidomých. Je tu možné vyzkoušet si mnohé pomůcky a nástroje. Vyzkoušeli jsme si, že poznávat svět kolem sebe lze, i když nám není dopřáno používat zrak. Máme přece i další smysly – hmat, sluch, čich a chuť. V temné části jsme „viděli“ hlavně rukama. Postupně jsme prošli s naším průvodcem deset…

2.D, 3.E, 4.D: Jsme stejní a přece různí – návštěva ve světě osob s postižením

Na planetě Zemi žijí lidé. Jsou stejní a přece ne tak docela ve všem. Jejich různost lze vidět v barvě pleti, místě, kde žijí, jazyku, vyspělosti jejich kultury. My se na stejnost a různost lidí podívali z jiného hlediska. Snažili jsme se prostřednictvím týdenního mezipředmětového projektu nahlédnout do světa osob s postižením. Do projektu se zapojili žáci 3.E, 2.D a 4.D. Děti se seznámily s postavením lidí s postižením v historii, typy postižení, vysvětlili jsme si, co je postižení, upřesnili jsme si terminologii. Již víme, že se neříká slepý, nýbrž nevidomý, ne hluchý, ale neslyšící. Víme, jaký je rozdíl mezi…

3.E,D: Stvoření světa v Divadle U Hasičů

Ve čtvrtek 11.2. se třeťáci (3.E,D) vypravili do Prahy do Divadla U Hasičů. Před jejich zraky proběhlo stvoření světa. Trochu popletený stvořitel tvořil vše živé i neživé. Při tom mu vydatně pomáhal poťouchlý čert. Zda se jednalo opravdu o pomoc, či spíš záškodnictví, toť otázka. Jejich vrcholným dílem byl kdo? No přece Adam. A aby mu šla práce lépe od ruky, dostal darem Evu. A jak to bylo dál? Čert to zas všechno zamotal. Adam s Evou byli z Ráje vyhnáni. A my? My se vydali zpět do Černošic a ve škole jsme pokračovali ve vyprávění tohoto příběhu. Povídali jsme…