Třída 4.B

Pozor! Toto je archivní stránka 4.B ze školního roku 2016 - 2017.
Přejít na aktuální stránku pro tento školní rok

Aktuálně ze třídy

Pod svícnem bývá tma

Říká se, že pod svícnem bývá tma. Že to, co míváme blízko sebe, málokdy vnímáme. My jsme se dnes rozhodli podívat pod svícen a posvítili jsme si na nádheru, kterou máme v Černošicích. Dnes jsme se zaměřili na architektonické skvosty, z nichž mnohé jsou zapsány v Ústředním seznamu nemovitých kulturních památek. Ano, hádáte správně. Vydali jsme se pátrat po vilách, z nichž mnohé se pyšní jmény architektů jako je např. : Karel Štípl, Osvald Polívka, Čestmír Šlapeta, Bohumil Kříž, Jan Kotěra, Karel Stráník, František Roith, Jan Vejrych, Ferdinand Hořejš a dalších. Každý účastník naší výpravy dostal omalovánky s vilami, ale…

Přes Kulivou horu

Dnešní krásný den jsme využili k turistickému výletu. Vydali jsme se z Černošic přes Kulivou horu do Vonoklas, pak na Třebotov a zpět do Černošic. Bylo nádherné počasí, viděli jsme keltský obětní stůl, památné stromy, Zápotockého vilu,  prohlédli si kapličku ve Vonoklasech, pohráli si na hřišti, pozorovali jsme drobné i větší živočichy, na posekané senem vonící louce jsme si zasoutěžili. Obdivovali jsme krajinu kolem nás. Výlet se nám moc líbil.

Stroj času – škola v přírodě

Dnes jsme se vrátili ze školy v přírodě v Orlických horách. Prožili jsme týden plný dobrodružství, zážitků, poznávání okolí i sebe navzájem i sebe sama. Trénovali jsme spolužití a sociální dovednosti, komunikaci, zdokonalovali jsme se v sebeobsluze, sebeorganizaci i seberegulaci, trénovali zodpovědnost a to dnem i nocí, neboť jsme bydleli ve velkých chatkách a čas trávili spolu v menších i větších skupinách. Při strategických, pohybových, kreativních  i vědomostních aktivitách děti využívaly, uplatňovaly a zdokonalovaly své poznatky nabité během školního roku. Pozorovali jsme přírodu a s některými živočichy jsme měli možnost seznámit se hodně z  blízka. Putovali jsme časem, ze středověku jsme se dostali až do dnešní doby….

Směr : chata Radost

Kufry doma plníme, na švp se moc těšíme. Stroj času na nás letos čeká i tma, co se jí stále někdo ještě leká. Spousta zážitků a zajímavých her, knížku s sebou také ber. Naši super instruktoři, výlet pro nás mají časem a ne k moři. A paní naše učitelky, budou z nás mít rodiny a to hodně velký. Jako kvočny nad kuřátky, budou bdít, než vrátí nás rodičům zpátky. Míříme za hory i doly, naším cílem jsou Orlické hory.     Odjezd 28.5. 11h   ( sraz 10.30-10.45) Návrat  2.6. kolem 14h    

Od jeskyní na hrádek a do Tábora

Čtvrteční ráno nás přivítalo přímo pohádkovým počasím hrajícím do noty naší výpravě do husitského kraje. Prvním cílem dnešní výpravy za poznáním se staly impozantní jeskyně v Pacově hoře nazývané Chýnovské jeskyně. Po přiodění se do mikin a bund jsme sestupovali po 330 schodech do masivu tvořeného převážně mramorem. Tyto jeskyně nemají klasickou krápníkovou výzdobu, neboť horniny, jimiž do jeskyní voda prosakuje, obsahují málo stavebního materiálu na vznik krápníkových útvarů. Pro tyto jeskyně jsou typické hrnky a útvary zvané Žižkova střelba vypadající jako dolíky po dělových koulích. Místní specialitou jsou jeskyní perly neboli pisolity. Chýnovská jeskyně je dnes jedinou lokalitou s…

Změna je prima

Stálé prostředí nám prospívá. Ovšem šikovná změna je také prima. Proč nosit stále stejné oblečení, když jej můžeme občas změnit? Proč poslouchat stále stejnou písničku, když si můžeme poslechnout víc? Proč jezdit na výlet jen na jedno jediné místo, když kolem je nádherných míst tolik? Proč se dívat jen na jeden obrázek, když jich můžeme mít víc v jednom?   Právě posledním proč jsme se nechali inspirovat. Ztvořili jsme obrázky, jejichž část se mění. Vznikly nám velmi hezké proměnlivé. Nápady dětí a jejich realizace jsou pestré. Máme loď, nádraží, strom se šplhavci, krmítka, bájné jednorožce, obydlené domky, zvířátka, sportovce ,…

Nejen maminkám pro radost

  Znáte pohádku O pejskovi a kočičce? Znáte jejich příběh, jak pekli dort? My jsme dort nepekli. Jako pejsek a kočička jsme však tvořili. Pejsek s kočičkou dali do dortu vše, co měli rádi a věřili, že vznikne něco dobrého. Jak to s jejich dortem dopadlo, víme. S námi to dopadlo mnohem lépe. Spojili jsme pohádky, hraní s slovy, přírodu a míchali a míchali až nám vznikla naše miniknížka Epohádky. Pohádky tentokrát vzali si pod lupy, s ochranou přírody dali je do kupy. O co Růženka teď píchne se? A co Karkulka babičce donese? Jaké úkoly Jiřík vykoná, zjistíme, až…