Třída 4.B

Pozor! Toto je archivní stránka 4.B ze školního roku 2016 - 2017.
Přejít na aktuální stránku pro tento školní rok

Aktuálně ze třídy

Standa, Dan, jejich příbuzní a využivatelé jejich příbytků

  Snažíme se naučit se dívat kolem sebe, všímat si a poznávat součásti přírody. Dnes jsme se zúčastnili enviromentálního programu organizace Ornita s názvem ŠPLHAVCI. Samá voda, neučili jsme se, jak se stát oblíbenci. Děti dnes již vědí, že šplhavci je název skupiny ptáků. Z Ornity za námi přijeli do školy a v příjemném prostředí našeho školního podkroví jsme se dozvěděli mnoho zajímavostí o životě těchto opeřenců. Trpěliví lektoři si s dětmi povídali o jejich životním prostředí, způsobu života, představili nám druhy, které do této skupiny řadíme. Povídali jsme si také o nebezpečích, která na ptáky číhají a to nejen…

Poznávej, přemýšlej, uč se a chraň!

„Tuky! Aroušku!“ „Kde jste!“ „Že vy byste také už… Ne, to ne!“ „Snad se jen někde schovali, uličníci.“ „Děti neviděli jste Tukyho a  Arouška? Kamarádí se s Krakonošovou sojkou a naposledy jsem je viděla hrát si na schovávanou tady kousek u Berounky.“   To byl začátek úterního dopoledne. Bytost zahalená zeleným pláštěm s peříčky se zoufale po někom sháněla. Byla tak nešťastná, že zapomněla i na slušné vychování a ani nepozdravila a ani se nepředstavila. To však napravila, jakmile ty dva objevila. Kdo byla ta podivná bytost?  Za dětmi přišla Zeměna. Představila se jako ochránkyně Země. Přišla si za dětmi…

Tak šel čas – my a košíčky

  Čas je veličina, kterou pramálo dokážeme a můžeme ovlivnit. Můžeme jej využít či promarnit, nechat jen tak plynout či žít naplno každou vteřinu.Čas je spravedlivý. Utíká všem stejně, jen naše vnímání jeho běhu je individuální. Pojďme se ohlédnout, jak šel čas s námi a naším tvořením s „nahatými liánami“. Ano, my a pedik. Děti se s prací s tímto materiálem seznámily počátkem třetí třídy. Práce je zaujala a tak jsme ve sbližování pokračovali. Během loňského roku si ti, kteří se vyhnuli setkání s nemocí, vyrobily košíčky celkem čtyři. Košíčkové odpoledne jsme měli také na škole v přírodě, kam za…

Symbióza ve školní praxi – pedik a vyšívání

Symbióza, jak již děti vědí, je oboustranně prospěšné soužití organismů. My jsme dnes jedno takové soužití převedli do školní praxe a to v té podobě, že si 4.B. a 4.D vyměnila své paní učitelky nebo chcete li, paní učitelky si vyměnily své třídní kolektivy. A pročpak? Co na tom bylo tak výhodného a pro koho? Jelikož se jedná o symbiózu, „vydělali“ na tom všichni. Déčko s M. Václavkovou a lektorkou Hankou z hořovického domečku se pustilo do pletení z pediku a Béčko se s R.Lehnertovou vrhlo na vyšívání křížkovým stehem. Děti z obou tříd čekala tvořivá práce s krásnými materiály…

Ve znamení růží – LIDICE

Středeční ráno nás přivítalo svou podmračenou, uplakanou tváří. Jakoby vědělo, že máme v plánu návštěvu místa, které smutku a slz vidělo a slyšelo víc než mnoho. Místo, které se stalo svědkem činu, který má od těch, na něž bychom mohli být jako příslušníci lidského druhu hrdí, velmi velmi daleko. Místo, jenž se pro celý svět stalo symbolem lidské zloby, nenávisti, pomstychtivosti zlovůle a zla páchaného na bližních, na příslušnících našeho druhu tak hrdě se pyšnícího pojmenováním homo sapies sapiens. Každý z nás je jedinečná bytost, nikdo z nás nemá menší hodnotu než jiný. Nikdo nemá právo povyšovat se nad jiné…

NÁŠ DEN ZEMĚ

  Stejně tak, jako mám každý z nás v kalendáři vyhrazen den, kdy slavíme svátek, je na tom i Země. Jen s tím rozdílem, že Země je jen jedna. O to víc, bychom si jí měli vážit a nebrat ji jako samozřejmost. Přesto opravdový Den Země je jen jeden a to 22.dubna.  Je to den věnovaný Zemi. Tento svátek je ovlivněn původními dny Země, které se konaly při oslavách jarní rovnodennosti, 21. března, a oslavovaly příchod jara. V moderním pojetí jde o ekologicky motivovaný svátek upozorňující lidi na dopady ničení životního prostředí. Historie vyhlášení tohoto dne sahá do roku 1969, kdy především John McConnell začal volat po…

Pohodové Velikonoce

Přejeme poklidné, pohodové svátky jara. Věříme, že chlapci již vědí, kde jsou hýždě a pomlaďovat děvčata budou tam…