Třída 4.B

Pozor! Toto je archivní stránka 4.B ze školního roku 2016 - 2017.
Přejít na aktuální stránku pro tento školní rok

Aktuálně ze třídy

Model a skutečnost

Ve vlastivědě pracujeme s mapami. Mají různá měřítka. V matematice trénujeme násobení a převádíme jednotky. Autíčka jsou pro kluky i pro holky. Co z toho? Naše dnešní hodina matematiky. S využitím modelů autíček (trabant) jsme převáděli a počítali. Děti přiřazovali k modelům různých velikostí měřítka, společně vyvozovaly závislost mezi měřítkem a velikostí modelů, které měly před sebou. Z počátku cedulky s měřítky mířily k jiným „trabíkům“, než bylo žádoucí. Děti však spojily své síly, poradily se a měřítka byla zaparkována před správným exponátem z naší improvizované auto výstavky. Ve druhé části dostala každá skupinka zapůjčený model a s ním dále pracovala. Měřily požadované rozměry na modelech a přepočítávaly je…

Bastet mezi námi

Domácí mazlíčci, přátelé, kamarádi to mohou a často i jsou zvířata, která máme doma. O jejich i našich potřebách si společně povídáme. Své zážitky s nimi děti vložily do velmi podařených příběhů, které psaly v hodinách slohu. Ve výtvarné výchově jsme se více zaměřili na ztělesnění egyptské bohyně Bastet. Ano, hádáte správně. Objektem našeho výtvarného zájmu se stala kočka. Děti při našich tvořeních, jak říkáme hodinám pracovních činností a výtvarné výchovy, velmi hezky pracují.                                      

TONDA OBAL

Dnes jsme  se zúčastnili environmentálního ekologického pořadu TONDA OBAL NA CESTÁCH. Přijela za námi paní lektorka a povídala si s námi o odpadech, jejich třídění, recyklaci, dalším využití. Společně jsme sledovali cestu jednotlivých surovin od jejich počátku, přes využití v podobě rozličných výrobků až po jejich „znovuzrození“ ve výrobcích recyklovaných. Ukázali jsme si některé suroviny, které vznikají recyklací.  Znovu jsme si zdůraznili důležitost správného, rozumného hospodaření s obnovitelnými i neobnovitelnými přírodními zdroji a s důsledky nešetrného hospodaření s přírodními surovinami na životní prostředí. Děti velmi pěkně spolupracovaly. Tomuto tématu se věnujeme průběžně napříč vyučovacími předměty během celého školního roku a budeme…

Klokan

V pátek 17.března se děti ve škole zúčastnily soutěže Matematický klokan. Loni ještě patřily do kategorie Cvrček, letos jsou již v kategorii Klokánek. Při řešení využily nejen klasické početní úkony, ale uplatnily také logické uvažování, prostorovou i plošnou představivost. Velmi podstatná je při těchto úlohách práce s textem a čtení s porozuměním, schopnost soustředění, trpělivost. Děti se snažily zdolat úlohy několika obtížností. Na rozdíl od klokánka na obrázku, pracovaly pouze s „kalkulačkou v hlavě“. Jak se s úlohami popraly, se dozvíme po vyhodnocení.   Matiky se nebojíme, na čísla si posvítíme.   šikovní počtáři a jejich třídní učitelka

Jsme

„Být či nebýt“, táže se Hamlet. My se ptáme dál: „Jsem či nejsem?“  A přidáváme: „Jak jsem, jak jsme, jsou, jste…?“ Pryč s obavami, časování sloves má místo jinde. Budeme, tedy vlastně jsme. Jsme, žijeme, učíme se, poznáváme. Poznáváme svět kolem nás, poznáváme a učíme se znát i sebe samé. Naše děti již ze své vlastní zkušenosti vědí, že ne vždy se děje to, co by chtěly, jak si přály, jak si naplánovaly. Poznávají a učí se, že vše není vždy jednoduché, snadné, že cesta může mít zatáčky, hrboly a občas se na ní objeví překážka, která se může zdát…

Kámen, společník člověka

V pátek 10. března jsme se vydali do Toulcova dvora. Čekal nás tu společník, který lidský rod provází od jeho prvopočátků až do dob dnešních. Ano, byl to kámen- společník člověka a program stejného názvu. Uvítal na nás sál plný tajemství, překvapení, zahalených stolků a velmi hezky připravený dynamický program, kterým nás provázela lektorka paní Lenka. Děti pracovaly ve skupinách, rozvíjely své komunikační i sociální dovednosti. Pracovaly s informacemi, které získávaly poslechem i vlastním čtením textů, praktickými činnostmi, pokusy, odvozováním i vyvozovaly z poznatků již dříve nabytých. Názorně děti demonstrovaly posuny litosférických desek, odvodily vznik pohoří i příkopů. Řadily fáze…

Ubližovat ano či ne ?

Člověk je tvor společenský. Nemůže existovat úplně sám bez interakcí s ostatními příslušníky svého druhu. Ne vždy si můžeme vybrat s kým budeme v kontaktu. I školní prostředí patří mezi místa, kde se setkáváme s lidmi, které jsme si za své souputníky nevybrali dobrovolně – byli nám více či méně přiděleni. Žijeme a trávíme čas ve skupinách. Komunikujeme spolu verbálně i neverbálně, vzájemně na sebe působíme, ovlivňujeme se. Dochází k výměnám názorů, učíme se vnímat postoje a pohled na svět viděný očima druhých. Učíme se, že svět není jen černý nebo bílý, ale že existuje mnoho odstínů mezi. Poznáváme že…