Třída 4.C

Aktuálně ze třídy

Mise Vyšehrad 2024

  Tentokrát jsme se zúčastnili interaktivního programu Mise Vyšehrad 2024 s historickou tematikou. Prostřednictvím herních situací jsme si přiblížili významné události z mytologie a historie Vyšehradu. Pod vedením badatele Tomáše jsme v pěti skupinách získali potřebné atributy k sestavení závěrečného erbu. Pátrali jsme v archivu na Starém purkrabství, v bazilice sv.  Petra a Pavla jsme vyslovili svá přání králi Vratislavu I. Na hřbitově jsme se blíže seznámili s významnými českými obrozenci. Napínavá mise pokračovala průchodem kasemat do podzemního sálu Gorlice. Zažili jsme malé dobrodružství a dozvěděli jsme se mnoho nových informací.  

Učivo 25. 3. – 5. 4. 2024

  Ve čtvrtek 4. 4. jedeme na Vyšehrad, čeká nás interaktivní hra Mise Vyšehrad 2024, děti projdou Staré purkrabství, baziliku sv. Petra a Pavla, kasematy a Vyšehradský hřbitov. Od školy odcházíme v 7:30 h, jedeme vlakem v 7:55 h, vracíme se ve 13:30 – 14:00 h. Cena 160 Kč. Jízdenku na Hlavní nádraží si zajistí každý sám a dopředu. S sebou průkaz se jménem, fotografií, datem narození, svačinu, kapesné. Oběd nestihneme, nutné odhlásit.

Dopoledne s Andersenem

Dopoledne s Andersenem je u nás v Komendě již tradicí. Letos jsme ho věnovali pohádce Sněhová královna. Cílem bylo rozvíjet čtenářskou gramotnost, podpořit kamarádství, spolupráci a ohleduplnost mezi dětmi. Veliteli věkově smíšených týmů (od 6 do 11 let) byli páťáci. Podle rozvrhu, který byl vyvěšen na chodbě přecházely týmy na různé aktivity. Děti vyráběly královskou korunu, dělaly pokusy, hrály divadlo, zhlédly animovanou pohádku H. Ch. Andersena, úspěšně zvládly kvízové otázky, četly vlastní knihu a pracovaly s textem. Všichni se vzájemně více seznámili a poznali na vlastní kůži, co to znamená být zodpovědný i za někoho jiného a spoléhat se na druhé.

Den otevřených dveří v Komendě

  V budově školy v Komenského ulici rodiče a děti přivítali žáci z 5. C. Provázeli je po celé škole, nahlédli s nimi do všech učeben a odpovídali na dotazy. Překvapili svým projevem a vzorně reprezentovali naši školu. V přípravné třídě si mohly děti vyzkoušet pracovní listy rozvíjející grafomotoriku a zrakové rozlišování, bludiště, krychlové stavby a také počítaly knoflíky. Komu se do úkolů nechtělo, mohl si ušít hračky v naší herně. Ve výtvarné dílničce děti vybarvovaly omalovánky a lepily obrázky s velikonoční tematikou. Děvčata ze 4. C naučily rodiče i děti programovat robotickou hračku Blue-Bot berušku. Všichni si odpoledne pěkně užili.

Knihy a příběhy nám pomáhají

Paní Alice Nellis si udělala čas a přišla mezi nás. Někteří si pamatují minulé povídání na téma Jak se píše příběh? Dnes jsme společně charakterizovali drama. Co je to drama? Něco je jinak, než jsme zvyklí, je to velká reakce a množství různých emocí. Kdy drama nastává? Před soutěží, před závodem, před testem, rybáři, když mají na udici rybu. Co se děje v našem těle? A pozná naše tělo, že se něco děje? Máme rádi napětí? A s tím vším souvisí i čtení knih. Proč je čteme? Vciťujeme se do literárních hrdinů, chceme prožívat jejich příběhy. Knihy a příběhy nám pomáhají. Povídali…

Bádáme a pozorujeme

  V přírodovědě teď máme téma ekosystém řeky a potoka. Přinesli jsme si dalekohledy a lupy a také jsme využili aplikace v mobilu. Vydali jsme se k Berounce, bádali jsme a pozorovali – kobylku, pavouka poutníka, kachny, šneky, rozrazil, ptačinec, vrbu. Vše využijeme při vytváření referátů a plakátů o přírodě. Vycházku jsme zakončili posezením u jezu a kresbou Blukského mlýna.