Třída 4.D

Pozor! Toto je archivní stránka 4.D ze školního roku 2016 - 2017.
Přejít na aktuální stránku pro tento školní rok

Aktuálně ze třídy

TONDA OBAL

Dnes jsme  se zúčastnili environmentálního ekologického pořadu TONDA OBAL NA CESTÁCH. Přijela za námi paní lektorka a povídala si s námi o odpadech, jejich třídění, recyklaci, dalším využití. Společně jsme sledovali cestu jednotlivých surovin od jejich počátku, přes využití v podobě rozličných výrobků až po jejich „znovuzrození“ ve výrobcích recyklovaných. Ukázali jsme si některé suroviny, které vznikají recyklací.  Znovu jsme si zdůraznili důležitost správného, rozumného hospodaření s obnovitelnými i neobnovitelnými přírodními zdroji a s důsledky nešetrného hospodaření s přírodními surovinami na životní prostředí. Děti velmi pěkně spolupracovaly. Tomuto tématu se věnujeme průběžně napříč vyučovacími předměty během celého školního roku a budeme…

Klokan

V pátek 17.března se děti ve škole zúčastnily soutěže Matematický klokan. Loni ještě patřily do kategorie Cvrček, letos jsou již v kategorii Klokánek. Při řešení využily nejen klasické početní úkony, ale uplatnily také logické uvažování, prostorovou i plošnou představivost. Velmi podstatná je při těchto úlohách práce s textem a čtení s porozuměním, schopnost soustředění, trpělivost. Děti se snažily zdolat úlohy několika obtížností. Na rozdíl od klokánka na obrázku, pracovaly pouze s „kalkulačkou v hlavě“. Jak se s úlohami popraly, se dozvíme po vyhodnocení.   Matiky se nebojíme, na čísla si posvítíme.   šikovní počtáři a jejich třídní učitelka

Hospodářská zvířata

V pátek 10.3. se třída 4.D. seznámila na statku v Toulcově dvoře s původními českými plemeny hospodářských zvířat. Děti se dozvěděly, jak probíhalo zdomácňování zvířat prostřednictvím různých aktivit ( názorné obrázky, křížovky, doplňovačky, hry, otázky, odpovědi). Přímým kontaktem se zvířaty si děti uvědomily životní potřeby zvířat, ujasnily si pojmy živočišný druh a plemeno. V podobě „inspektorů“ si zapisovaly, co zjistily. Nakonec své poznatky vyhodnotily. Dětem se den vydařil a dozvěděly se různé, pro ně, méně známé informace o zvířatech. R.Lehnertová  

Masopust v Kinského zahradě

21. února jsme navštívili Kinského zahradu, kde se konala masopustní veselice. Zahradu jsme si prohlédli a v dílně si pak vyzkoušeli výrobu masopustních masek.

NÁRODNÍ DIVADLO

V úterý 31.ledna jsme se ráno sešli před školou a společně jsme vyrazili do Prahy. Naším cílem bylo Národní divadlo. Cestou k divadlu jsme se zastavili u pomníčku na Národní třídě, kde jsme si oživili události sametové revoluce. Prohlédli jsme si Novou scénu a exteriéry budovy ND. Děti nejvíce zaujaly trigy na střeše. U hlavního vchodu na nás již čekal náš průvodce, který měl naši skupinu na starosti. Provedl nás po divadle, dostali jsme se do hlediště, k základním kamenů, na galerii i na balkony. Obdivovali jsme nádherné obrazy, sochy od umělců, jejichž jména jsou nám již známa i od…

Děkujeme

Knížka Tramvaj plná strašidel se nám velmi líbila. Zavedla nás na Vyšehradský hřbitov a na Slavín. Zde nás poutavým, zajímavým, zaníceným a vstřícným způsobem provedla paní průvodkyně z PIS a správce hrobky ze spolku Svatobor. Chtěli jsme jim za jejich péči poděkovat víc než jen slovy. A jak jinak než knížkou, která nás v tato místa přivedla. Paní učitelky obstaraly dvě knížky a do nich se podepsaly všechny děti z obou tříd 4.B. i 4.D. Knížky dnes paní učitelka Lehnertová jménem nás všech našim průvodcům předala. Náš dárek je notně překvapil a moc potěšil. Dárek má dát se, když vhodný…

PUTOVÁNÍ ZA VELIKÁNY

Putování za našimi velikány je název dlouhodobého projektu, který vznikl ve spoluprácí třídních učitelek 4.B . a 4. D. Mgr. M. Václavkové a Mgr. R. Lehnertové. Probíhal souběžně v obou třídách během 1.pololetí tohoto školního roku. Od října jsme ve škole společně četli knížku Petry Braunové TRAMVAJ PLNÁ STRAŠIDEL. Jejím prostřednictvím jsme se seznámili s dětmi, které pátrají po prapodivné negativní energii, která budí duše zemřelých včetně některých významných osobností, které odpočívají na Vyšehradském hřbitově a ve Slavíně. Společně jsme knížku přečetli, povídali si o ní, vytvářeli ilustrace. Vymýšleli jsme pokračování, jak nás k tomu autorka v závěru své knihy…