Třída 4.D

Aktuálně ze třídy

Výuka na školním statku

Naše škola nabízí unikátní možnost výuky přímo na školním statku, kde děti mohou kombinovat teorii s praxí. V učebně umístěné přímo na statku žáci nejen získávají nové znalosti, ale mají také jedinečnou příležitost pozorovat zvířata v jejich přirozeném prostředí. Tento způsob výuky podporuje zájem dětí o přírodu a umožňuje jim osvojit si nové poznatky zábavnou a poutavou formou. Kombinace výuky v učebně a  pozorování zvířat přináší dětem nové zkušenosti, které by jinak v klasické třídě nezískaly.

Školní statek-pravidelné krmení zvířátek

Naše třída pravidelně navštěvuje školní farmu, kde se učí, jak pečovat o zvířata a  jak se starat o školní pozemek. Tato aktivita je nejen skvělým způsobem, jak strávit čas venku, ale také příležitostí, jak děti přirozeně vzdělávat v oblasti přírodovědy a environmentální výchovy. Návštěvy farmy jsou také skvělou příležitostí pro týmovou práci, protože děti spolupracují při péči o zvířata a řeší problémy společně.  Návštěvy farmy mají pozitivní vliv na jejich osobní rozvoj a zlepšují jejich vztah k přírodě i zvířatům. Návštěvy školní farmy jsou velmi oblíbené.

Podzimní tvoření

Je podzim a k němu neodmyslitelně patří opadávající listí všude kolem nás, proto jsme ho použili i při naší tvorbě. Žáci si cestou na školní farmu nasbírali listy různých barev, tvarů a velikostí. Ty potom nalepili na čtvrtku a zkoušeli vymýšlet vlastní zajímavé brouky. V galerii si můžete prohlédnout jejich skvělé a originální hmyzí tvorečky. Kdo měl hotovo, mohl vyrazit do výběhu ke zvířatům. Dnes platilo, kdo má holiny, vyhrává!    

Mravenci

Při pracovních činnostech jsme si vytvořili na papíru cestičky pro mravence. Postup byl rozdělen do několika fází: 1) Děti nejdříve opakovaně mačkaly a narovnávaly papír (říkaly, že je to velmi baví). 2) Pak ho celý potřely hnědým pastelem/voskovkou (byly překvapené, jak moc to barví). 3) Nejvíce je bavil krok č. 3 – trhání papíru na menší kousky (terapetická vložka do hodiny). 4) Lepily kousky papíru tak, aby na čtvrtce vznikaly cestičky pro mravence. 5) Malovaly mravence (žížaly, brouky) a trávu s květinami. Myslím si, že výsledek je velmi povedený. Jsem moc ráda, že děti práce bavila a byly se svými…