Třída 5.D

Aktuálně ze třídy

První pomoc – přednáška 11.3.

Úterý 11. března jsme měli v malé tělocvičně přednášku o první pomoci. Dozvěděli jsme se, jak se pracuje s aplikací „Záchranka“ a jak jednat v případě úrazu nebo životního ohrožení člověka. Od posouzení situace, přiblížení se k raněnému a komunikaci s ním. Vyzkoušeli jsme si způsob volání na tísňovou linku i samotnou první pomoc, kterou je potřeba ohroženému poskytnout. Tyto znalosti jsme si mohli ověřit i v praxi při modelových scénách či při resuscitaci figuríny. Děti moc bavilo, když si zkoušely zahrát modelové scény a musely se vžít do role. Všechny zraněné se nám podařilo zachránit. Také všechny velmi bavilo…

Vyprávění o Panamě

Na středu 12. března pro nás naše škola připravila zajímavý program – vyprávění o Panamě v černošickém Clubkině. O této krásné zemi střední Ameriky nám přišla vyprávět paní Kateřina Motani, která ji navštívila už dvakrát. V kině jsme zhlédli více než hodinový dokument z Panamy, ve kterém se střídaly krásné fotky se zajímavými filmovými pasážemi. Dozvěděli jsme se tak o tom, jak se stavěl známý Panamský průplav a jaké těžkosti jeho budování provázely. Věděli jste, že částka pro proplutí nákladní lodi přes tento průplav může dosáhnout až jeden milion dolarů? Nebo že při jeho stavbě umřela třetina dělníků? Nejvíc nás ale zaujala tamější…

Školní kolo projektové olympiády na naší škole

v úterý 22.4. a ve čtvrtek 24.4. v dopoledních hodinách. Naše škola se tento rok zapojila do projektové olympiády pro 1. stupeň s názvem „UKAŽ, CO DOKÁŽEŠ“. Olympiáda upoutala pozornost hned v několika třídách. Máme radost, že se zapojili zástupci všech ročníků z 1. stupně od 2. do 5. třídy. Zástupci 5. tříd se zapojili v hojném počtu, a to je dobře, protože se mohou projektové olympiády zúčastnit posledním rokem. Projektová olympiáda tak propojila nejen děti, které zaujala projektová výuka, ale také žáky 5. tříd, které v září čeká utváření nových kolektivů na 2. stupeň. Propojila se také ZŠ Pod…

Co se děje v 5.D od 17.2. do 12. března

Úvod V poslední době jsem nedávala týdenní plány pravidelně, protože jsem začala žákům psát shrnutí toho, co nás čeká, přímo do Bakalářů. Tímto způsobem je postupně učím více a více používat Bakaláře a prostředí online knihovny Teams. Bude to pro ně následně jednodušší na 2. stupni. Snažím se o nenásilnou a pozvolnou změnu a odpovědnost, kterou jsme také v etické výchově probírali. Diskutovali jsme, co to všechno znamená a jak se s tím vypořádat. Vlastivěda – Historie V průběhu posledního měsíce jsme v 5.D dokončili další kapitolu vlastivědy, která se zaměřovala na období totality. Nyní nás čekají ještě dvě významné…

Rudá léta – vzdělávací program na Vyšehradě

Návrat z jarních prázdnin jsme si zpříjemnili pondělním výletem do Prahy, na Vyšehrad. Naším cílem bylo dozvědět se více o období komunistické totality v Československu. Tomuto tématu jsme se podrobně věnovali v únorových hodinách vlastivědy, takže jsme vyrazili vybaveni potřebnými znalostmi. První částí programu bylo povídání s lektorem o tom, co o této době víme, co to vlastně znamená totalita a jak ovlivňovala život lidí. Pak přišla na řadu první dobrodružná hra. Rozdělili jsme se na tři týmy a každý se seznámil s příběhem jedné osoby, která opravdu v Československu dobu totality zažila. Naším úkolem bylo si vybrat, zda se se tato osobnost v zásadních momentech svého…

Týdenní plán 10.2. – 14.2.

Milé děti, čeká nás další týden plný aktivit. Zakončíme kapitolu o 2. světové válce, vybereme nový projekt, kdo slaví sv. Valentýna, dostane v pátek prostor a něco pěkného si může vyrobit. Příští týden v pátek nás čeká výlet do Armádního muzea na Žižkově, kde si shrneme učivo o světových válkách. A co nevidět budou jarní prázdniny, po kterých budeme opět startovat výletem na Vyšehrad s tématem Rudá totalita. Doufám, že vás bude vzdělávání bavit. 🙂 Vaše paní učitelka Důležitá data: Výlet do Armádního muzea na Žižkově – odloženo Bojovka na Vyšehradě Rudá totalita v pondělí 3.3.(celé dopoledne) 24.2.-2.3. máte jarní…

Projekt Historie školství

Čtvrtek 6. února byl pro nás opravdu velký den. Ve třídě jsme totiž prezentovali projekt Historie školství, na kterém jsme pracovali uplynulé tři měsíce. Našimi posluchači byly nejprve děti z jiných tříd naší školy, které se budou účastnit projektové olympiády se svými vlastními projekty. Chtěli jsme jim ukázat, jak vlastně takový projekt vypadá. I když jsme poslední dny opravdu pilně trénovali, nervozita na nás byla ze začátku trochu znát, ale postupně se nám podařilo ji odbourat a našim divákům jsme řekli a ukázali vše, co jsme měli připravené. Vyprávěli jsme jim o tom, jak vypadalo české školství v průběhu našich…