Třída 5.E

Pozor! Toto je archivní stránka 5.E ze školního roku 2019 - 2020.
Přejít na aktuální stránku pro tento školní rok

Aktuálně ze třídy

Plán práce 16.3. – 20.3.

PLÁN UČIVA NA TÝDEN OD 16. 3 – 20. 3. 2020 5.E Český jazyk 16.3.- viz zadaní z 10.3 17.3. -prac.sešit 19/6,7, učebnice 72/6 ústně, 72/7 do sešitu 18.3. – prac.sešit 19/8 nechat si nadiktovat a pak kontrola dle prac.seš učebnice 74/3 přepsat do sešitu 19.3.- učebnice prostudovat tabulku str.75-76, 75/1 ústně, prac.seš. 20/1,3, 4 ( můžete používat tabulku z učebnice) 20.3. – učebnice 76/ 1,2 obě ústně, prac.sešit-20/2,5 21/6 Matematika a informatika 16.3. viz zadání z 10.3 17.3 – prac.sešit.26/1,3,4,6,7 18.3.- prac.sešit-27/ 1,3,4,5,6 19.3.- prac.sešit – 28/1,2,3 29/ 3,4,5 20.3. – prac. sešit – 28/5, 6, dobrovolně 3   …

Škola v obležení

Pozor! Pomoc! Dnes budovu školy obsadily podivné bytosti. Mezi žáky se objevili bájní hrdinové, pohádkové bytosti, zvířátka, strašidla, veřejní činitelé a osoby, které bylo náročné pojmenovat a zařadit. Co se s naší školou stalo? Žákovský parlament na dnešek vyhlásil den v maskách. Nejaktivnější třídy a nejhezčí masky byly vyhodnoceny. V naší třídě se akce ujala, z dnešních 22 přítomných žáků přišlo v masce nebo s maskou 20 plus paní učitelka i asistentka. Dnešní den jsme si užili.  

Byli velcí, silní a ovládali svět

DINOSAUŘI Dnes jsme se nevydali za dinosaury, jak by se na první pohled mohlo zdát, ale dinosauři se vydali k nám. Nepřišli, přestože by to mnohé možná lákalo. Jejich život nám přiblížil a do jejich světa nás vzal geolog a kurátor muzejních sbírek pan Štěpán Rak. Na jeho návštěvu jsme se moc těšili, rádi s ním spolupracujeme. Povídali jsme si o plazech fosilních i recentních, hledali společné  i rozdílné znaky, charakterizovali jsme si, co je a co není dinosaurus. V této oblasti koluje mnoho polopravd a i to, co platí dnes, může být za několik let vyvráceno. Seznámili jsme se…

První pomoc

Umět si poradit v situacích, kdy je ohrožen život člověka, bychom měli umět všichni. Dnes jsme se s lektorkou paní Strončekovou věnovali první pomoci. Zopakovali jsme si, co již víme, oživili jsme znalosti a doplnili je novými. Nacvičovali jsme na sobě i na figuríně kroky, které mohou pomoci zachránit život. Trénovali jsme polohování, srdeční masáž i obvazování. Ve zdokonalování se v této oblasti budeme dále pokračovat během vyučovacích hodin. Děkujeme

Nelyšící pro slyšící

Motto: „Každý člověk je jiný a všichni se vzájemně obohacujeme. Pojďme si lépe porozumět.“ Dnes jsme v Muzeu hlavního města Prahy prožili velmi zajímavé dopoledne. Přišli jsme na program Neslyšící pro slyšící, který vznikl ve spolupráci s centrem pro dětský sluch. Hned po příchodu jsme se naučili pozdravit- znak pro ahoj, znak pro jmenuji se a představili jsme se. Prostřednictvím zážitkových aktivit se děti seznámily se způsoby komunikace osob s poruchami sluchu i neslyšících. Naučili jsme se prstovou abecedu a některé znaky. Hráli jsme tichou poštu, odezírali. Poslechli – vlastně shlédli jsme píseň přeloženou do znakové řeči. Už víme, jak…

Rytmus v nás

V Českém muzeu hudby jsme prožili akční, energie plný program Šaman. Učili jsme se vnímat své tělo, jeho rytmy, vyjadřovali jsme emoce i situace hudbou a pohybem. Spolupracovali jsme jako tým i hráli sólo. Hráli jsme na známé i neznámé nástroje, vyvolávali „déšť“, zpívali kánon i relaxovali. Bylo to moc fajn.        

Mumiovi, Superhrdinovi, Vampírovi, Zombíkovi a Emzákovi

Ve čtvrtek 16.1. jsme se seznámili s pěti rodinami. Během projektu Velká rodinná rada se děti staly členy těchto rodin. Nahlédly do jejich rodinné situace, seznámily se s jejich potřebami, tužbami i přáními. Řešily jejich finanční situace, plánovaly, vypořádávaly se s tím, co běžný život přináší, se situacemi týkajícími se financí. Během tří vyučovacích hodin, kdy s dětmi lektorka Andrea pracovala, se děti obeznámily s tím, co je příjem, výdej, zůstatek, mzda hrubá i čistá, společný výdaj, nájem, splátka, hypotéka, půjčka, úrok, pojištění atd. Program byl velmi pěkně připravený, dynamický a aktivizoval všechny žáky. Pracovali ve skupinách, kromě matematických dovedností…