Třída 5.E

Pozor! Toto je archivní stránka 5.E ze školního roku 2021 - 2022.
Přejít na aktuální stránku pro tento školní rok

Aktuálně ze třídy

Seznamte se: BRHLÍK

BRHLÍK LESNÍ je nádherný pták, kterého si nelze splést s jiným. Má šedomodrá záda, rezavě oranžové břicho, výrazný černý pásek přes oko a relativně ostrý zobák. Žije u nás po celý rok, obývá listnaté nebo smíšené lesy, parky a velké zahrady. Po kmenech a větvích se umí pohybovat hlavou dolů, patří mezi šplhavce.  Hnízdí v dutinách starých stromů. Pokud je otvor příliš velký, samička jej zmenší směsí hlíny a slin. Každoročně se vrací na stejné hnízdiště. V létě se živí zejména pavouky a hmyzem včetně brouků, larev a housenek. Po této potravě neúnavně pátrá v prasklinách kůry. Potravu bez problémů…

Přehled učiva na týden 31.1. – 3.2.

  PLÁN UČIVA NA TÝDEN OD   31.1.-3.2.  Třída:  5.E    V PONDĚLÍ 31.1. BUDE VYDÁVÁNO POLOLETNÍ VYSVĚDČENÍ.  V PÁTEK 4.2. JSOU POLOLETNÍ PRÁZDNINY.  NÁSLEDUJÍCÍ TÝDEN budou JARNÍ PRÁZDNINY. Ve škole se sejdeme po prázdninách 14.2.  Český jazyk  Procvičování podstatných jmen a sloves, probrané pravopisné jevy – předpony, y/i, shoda, ě/je, mě/mně  nová látka – přídavná jména  Zdokonalování čtení s porozuměním, práce s texty, rozbory textu    Matematika  Nemind  Desetinné zlomky a desetinná čísla  Převody jednotek – hmotnost, délka, objem, čas  Číselné řady  Porovnávání desetinných čísel  Problémové a slovní úlohy    MIND  Obsah čtverce a obdélníku- procvičení , převody jednotek obsahu– Konkrétní…

Návštěva z chladných krajin

V přírodovědě se věnujeme podnebným pásům. Živočichem, který většinu z nás napadne při vyslovení „polární oblasti“, je tučňák. Těmto zajímavým živočichům jsme se tento týden věnovali při výtvarné výchově. Děti se nejprve prostřednictvím prezentace seznámily s vybranými druhy tučňáků, abychom získali inspiraci. Pak se pustily do práce a tučňáci různých druhů začali pod rukama dětí ožívat. V průběhu práce žáci mohli s prezentací pracovat. Děti za jejich tvoření moc chválím. Pokochejte se některými z jejich prací 🙂  

Kniha nebo film?

Přemýšleli jsme někdy, co je lepší? Kniha nebo film? My se nad touto otázkou zamysleli při čtenářské dílně s naší paní knihovnicí. Hledali jsme výhody i nevýhody knih a filmů, co nám které médium přináší a bere, co máme raději a proč a jaké knihy byly předlohami filmů a naopak. Na ukázce příběhu Pipy Dlouhé punčochy jsme si srovnání prakticky vyzkoušeli. Bylo to velmi zajímavé. Děti pěkně spolupracovaly. Děkujeme paní knihovnici 🙂

Seznamte se: ČERVENKA

Červenka obecná patří k nejznámějším a nejhojnějším ptákům, kteří hnízdí na zahradě. Prsa, hrdlo a čelo dospělých ptáků jsou zbarvené oranžově. Mladé červenky obecné jsou hnědě skvrnité. V našich podmínkách je stálé, táhne jen na krátké vzdálenosti. Na jaře a v létě se živí převážně hmyzem, na podzim a v zimě přidává rostlinnou stravu – hlavně bobule. Slyšet je téměř celý rok kromě krátkého období těsně po hnízdění.  Staví si objemné hnízdo z mechu, trávy a suchých listů ve štěrbině zdi, pod střechou nebo na stromě. Dožívá se až 17let. Byla Ptákem roku 2016. V severské mytologii je červenka těsně…

Přehled učiva na týden 24.1.-28.1.

PLÁN UČIVA NA TÝDEN OD   24.- 28.ledna  Třída:  5.E      Český jazyk  Procvičování probraných gramatických jevů, význam slov, rozbor a práce s textem, čtení s porozuměním  Podstatná jména opakování  Nová látka: přídavná jména  Rozvoj čtenářských dovedností, práce s literárními zdroji – čtenářská dílna    Matematika  Nemind:  Procvičování – písemné dělení dvojciferným číslem, velká násobilka, slovní úlohy, převody jednotek, číselné řady  Desetinná čísla, desetinné zlomky, čtení a zápis desetinných čísel, porovnávání, jednoduché operace s desetinnými čísly    MIND  Písemné dělení dvojciferným dělitelem, průměrná rychlost, počítání s velkými čísly – pokračování z minulého týdne. Konkrétní učivo bude zapsáno po každé hodině  v TK na Bakalářích + čísla stránek pracovních sešitů.   Test- dělení dvojciferným…

Lidová slovesnost

Dnes jsme se při literatuře vydali do naší školní knihovny, kde nám paní knihovnice připravila program o lidové slovesnosti. Povídali jsme si, co je lidová slovesnost, jaké žánry do ní patří, co je pro ně charakteristické. S pomocí paní knihovnice žáci charakterizovali útvary lidové slovesnosti. Řešili jsme přesmyčky, rozpočítávali jsme se, lovili jsme z paměti hádanky, pranostiky i přísloví. Zahráli jsme si AZ kvíz. Příští hodinu literatury se vrhneme na pracovní list, který jsme k této tematice dostali. Bylo to zajímavé, poučné a fajn. Děkujeme paní knihovnici za pěkný program