Aktuálně ze třídy
Přejeme všem pohodové, klidné jarní svátky. Užijte si klid a načerpejte novou energii. Hezké Velikonoce přeje kolektiv 5.E
27.03.2024
PLÁN UČIVA NA TÝDEN OD 2.-5.dubna Třída: 5.E Pondělí 1.4.+úterý 2.4.- výuka není Český jazyk Slovesa – slovesné způsoby Opakování mluvnických kategorii sloves a jejich tvarů – osoba, číslo, čas, způsob Procvičování pravopisu přídavných a podstatných jmen Práce s knihou – rozvoj čtenářských dovedností KLASIFIKOVANÉ – STŘEDA 3.4. = DIKTÁT Matematika Plášť a objem krychle a kvádru Písemné násobení a dělení – aplikace v úlohách Slovní úlohy KLASIFIKOVANÉ – ČTVRTEK – OBJEM A PLÁŠŤ KRYCHLE A KVÁDRU, OBSAH A OBVOD ČTVERCE A OBDÉLNÍKU Anglický jazyk CLIL Přírodověda Člověk – popis a spojení…
27.03.2024
V předvelikonočním čase jsme se pustili do vytváření dekorací. Letos jsme pracovali především s papírem a vlnou. Vyzdobili jsme si třídu a domovy.
27.03.2024
PLÁN UČIVA NA TÝDEN OD 25.3.-27.3 Třída: 5.E Český jazyk .- slovesa – čas a způsob Procvičování podstatná a přídavná jména Pondělí- školní knihovna 4.h KLASIFIKOVANÉ – STŘEDA 27.3. – SOUHRNNÝ DIKTÁT – průřez probraným učivem Matematika Objem a plášť – krychle, kvádr Počítání se závorkami Procvičování písemných operací s velkými čísly Anglický jazyk clil Přírodověda Člověk – úvod, části lidského těla, spojení kostí Kvíz – trilobiti – 1 nebo nic – z čtvrteční akce Vlastivěda Porozumění a solidarita Média KLASIFIKOVANÉ – PONDĚLÍ – SOUHRNNÉ OPAKOVÁNÍ – S UČEBNICÍ (3-13) …
24.03.2024
V pátek děti čekalo bližší seznámení s AI (umělou inteligencí) v Magenta Centre v Praze na Pankráci. Průvodkyně je provedla po centru, představila a ukázala jednotlivá stanoviště. Poté měly děti přednášku o umělé inteligenci. Dozvěděly se, co vlastně umělá inteligence je, co jsou její výhody i nevýhody, k čemu ji lze využít a na co je zapotřebí si dávat při jejím využívání pozor. Učili jsme AI rozpoznávat předměty, pracovali jsme s chatem, povídali jsme si i o historii. Největší ohlas, nadšení vyvolal robot Božidara, kterou děti s pomocí lektorů programovaly a ona s nimi na základě toho komunikovala. Společně pak…
24.03.2024
Ve čtvrtek 21.3. jsme vypravili společně s paleontologem RNDr. Štěpánem Rakem, Ph.D. slovem, obrazem i zkamenělinami za „smetáky mořského dna“, jak je sám náš průvodce nazývá. Vydali jsme se společně proti proudu času, do éry, jejímž symbolem se stali členovci. Cílem a objektem našeho zájmu jsou, byli TRILOBITI – symbol prvohor. Na úvod jsme si společně zopakovali, co již víme o paleontologické historii, érách vývoje Země, o dominantních druzích jednotlivých období, jak vznikají zkameněliny, jak se určují nové druhy. Žáci toho věděli opravdu hodně. Osvětlili jsme si pojem symbol a vládce, vůdčí zkamenělina, vědecká kresba, kterou někteří již při…
24.03.2024
Při přírodovědě si žáci v rámci přípravy a motivace na čtvrteční přednášku s paleontologem Štěpánem Rakem vyzkoušeli dokreslování trilobitů. Od Štěpána Raka jsme se pak dozvěděli, že stejným principem tvoří i vědci při pracích na vědeckých kresbách. Pan Rak dětem objasnil, jaké druhy kreslili a některé jsme viděli i jako zkameněliny. Zajímavé bylo i to, že se pravákům lépe dokresluje pravá polovina těla, levákům levá. Jelikož žáci dostali vytištěnou pravou, lépe na tom nezáměrně byla menšina, tedy leváci. Pracovali jsme s osovou souměrností. Použití okna nebo průsvitnosti materiálů nebylo povoleno. Mnohým se obrázek velmi povedl. Někteří se vrhli i na…
24.03.2024