Třída 5.E

Aktuálně ze třídy

Přehled učiva na týden 2.-5.dubna

PLÁN UČIVA NA TÝDEN OD   2.-5.dubna  Třída:  5.E    Pondělí 1.4.+úterý 2.4.- výuka není  Český jazyk  Slovesa – slovesné způsoby  Opakování mluvnických kategorii sloves a jejich tvarů – osoba, číslo, čas, způsob  Procvičování pravopisu přídavných a podstatných jmen  Práce s knihou – rozvoj čtenářských dovedností    KLASIFIKOVANÉ – STŘEDA 3.4. = DIKTÁT     Matematika  Plášť a objem krychle a kvádru  Písemné násobení a dělení – aplikace v úlohách  Slovní úlohy    KLASIFIKOVANÉ – ČTVRTEK – OBJEM A PLÁŠŤ KRYCHLE A KVÁDRU, OBSAH A OBVOD ČTVERCE A OBDÉLNÍKU    Anglický jazyk    CLIL    Přírodověda  Člověk – popis a spojení…

Velikonoční tvoření

V předvelikonočním čase jsme se pustili do vytváření dekorací. Letos jsme pracovali především s papírem a vlnou. Vyzdobili jsme si třídu a domovy.

Přehled učiva na týden 25-27.března

PLÁN UČIVA NA TÝDEN OD   25.3.-27.3  Třída: 5.E      Český jazyk  .- slovesa – čas a způsob  Procvičování podstatná a přídavná jména  Pondělí- školní knihovna 4.h    KLASIFIKOVANÉ – STŘEDA 27.3. – SOUHRNNÝ DIKTÁT – průřez probraným učivem    Matematika  Objem a plášť – krychle, kvádr  Počítání se závorkami  Procvičování písemných operací s velkými čísly    Anglický jazyk  clil    Přírodověda  Člověk – úvod, části lidského těla, spojení kostí    Kvíz – trilobiti – 1 nebo nic – z čtvrteční akce        Vlastivěda  Porozumění a solidarita  Média    KLASIFIKOVANÉ – PONDĚLÍ – SOUHRNNÉ OPAKOVÁNÍ – S UČEBNICÍ (3-13) …

AI dětem v Magenta Centre

V pátek děti čekalo bližší seznámení s AI (umělou inteligencí) v Magenta Centre v Praze na Pankráci. Průvodkyně je provedla po centru, představila a ukázala jednotlivá stanoviště. Poté měly děti přednášku o umělé inteligenci. Dozvěděly se, co vlastně umělá inteligence je, co jsou její výhody i nevýhody, k čemu ji lze využít a na co je zapotřebí si dávat při jejím využívání pozor. Učili jsme AI rozpoznávat předměty, pracovali jsme s chatem, povídali jsme si i o historii. Největší ohlas, nadšení vyvolal robot Božidara, kterou děti s pomocí lektorů programovaly a ona s nimi na základě toho komunikovala. Společně pak…

Smetáci mořského dna

Ve čtvrtek 21.3.  jsme vypravili společně s paleontologem RNDr. Štěpánem Rakem, Ph.D. slovem, obrazem i zkamenělinami za „smetáky mořského dna“, jak je sám náš průvodce nazývá. Vydali jsme se společně proti proudu času, do éry, jejímž symbolem se stali členovci. Cílem a objektem našeho zájmu jsou, byli TRILOBITI – symbol prvohor.   Na úvod jsme si společně zopakovali, co již víme o paleontologické historii, érách vývoje Země, o dominantních druzích jednotlivých období, jak vznikají zkameněliny, jak se určují nové druhy. Žáci toho věděli opravdu hodně. Osvětlili jsme si pojem  symbol a vládce, vůdčí zkamenělina, vědecká kresba, kterou někteří již při…

Trilobiti – vědecká kresba

Při přírodovědě si žáci v rámci přípravy a motivace na čtvrteční přednášku s paleontologem Štěpánem Rakem vyzkoušeli dokreslování trilobitů. Od Štěpána Raka jsme se pak dozvěděli, že stejným principem tvoří i vědci při pracích na vědeckých kresbách. Pan Rak dětem objasnil, jaké druhy kreslili a některé jsme viděli i jako zkameněliny. Zajímavé bylo i to, že se pravákům lépe dokresluje pravá polovina těla, levákům levá. Jelikož žáci dostali vytištěnou pravou, lépe na tom nezáměrně  byla menšina, tedy leváci. Pracovali jsme s osovou souměrností. Použití okna nebo průsvitnosti materiálů nebylo povoleno. Mnohým se obrázek velmi povedl. Někteří se vrhli i na…