Aktuálně ze třídy
PLÁN UČIVA NA TÝDEN OD 4.- 8. března Třída: 5.E Akce – ve škole 7.3. 2.vyuč.hodina, malování na textil Český jazyk Procvičování pravopisu přídavných jmen Slovesa – mluvnické kategorie Prezentace tvůrčího psaní KLASIFIKOVANÉ – STŘEDA 6.3.- KONCOVKY PŘÍDAVNÝCH JMEN – DOPLŇOVAČKA Matematika Po + út dokončení geometrického bloku Porovnávání čísel, slovní úlohy Početní operace s velkými čísly KLASIFIKOVANÉ – ČTVRTEK 7.3. = PÍSEMNÉ DĚLENÍ DVOJCIFERNÝM ČINITELEM VČETNĚ ZKOUŠKY Anglický jazyk clil Přírodověda Člověk a energie- dokončení Půda úvod KLASIFIKOVANÉ – PÁTEK 8.3. = ČLOVĚK A ENERGIE = elektřina, elektrárny, spotřebiče, vodivost ( doporučuji…
03.03.2024
PLÁN UČIVA NA TÝDEN OD 26.2. – 1.3. Třída: 5.E Český jazyk Přídavná jména Vzory přídavných kmen Skloňování a koncovky přídavných jmen Pondělí – čtenářská dílna ve školní knihovně Připomínám: kdo nedal před prázdninami, v pondělí donést čtenářské deníky – zápisy budou psány ručně – ne na pc DOBROVOLNÉ: do čtvrtka 29.2. naučit básničku Jiřího Žáčka = Jak šli bratři pro kládu KLASIFIKOVANÉ – středa 28.2. – dělení přídavných jmen – tvrdá, měkká, přivlastňovací Matematika Procvičování písemného dělení dvojciferným číslem (v následujícím týdnu bude klasifikované – ne v tomto, na dni se domluvíme) Pokračujeme…
25.02.2024
Dnes jsme se vydali na exkurzi do Senátu Parlamentu České republiky. Před ní jsme si popovídali o řízení státu, institucích, které se na ní podílejí i o nejvyšších představitelích naší republiky. Senát sídlí ve Valdštejnském paláci na Valdštejnském náměstí na Malé Straně. Je to rozlehlý palácový komplex, první monumentální světská stavba raného baroka v Praze, byl postaven v letech 1624 – 1630 na místě 26 domů, 6 zahrad, 2 cihelen a 1 parcely pro jednoho z nejmocnějších a nejbohatších českých šlechticů doby pobělohorské Albrechta z Valdštejna (1583 – 1634). Před vstupem do vlastních prostor Senátu jsme museli projít bezpečnostní kontrolou….
12.02.2024
PLÁN UČIVA NA TÝDEN OD 12.-16.února Třída: 5.E Pondělí 12.2. exkurze do senátu, sraz ve třídě,s sebou propisku nebo tužku, svačinu, lístek vlak +mhd (Mokropsy-Smíchov), prosím o co nejmenší zavazadlo, žádné nůžky, nože apod, budeme procházet bezpečnostní kontrolou a věci tam nebude kam uložit, ano – svačinu s sebou mít můžete a pití také Český jazyk Přídavná jména Vzory přídavných jmen – skloňování – koncovky Procvičování probraného učiva Práce s texty, rozvoj kritického myšlení a čtení s porozuměním KLASIFIKOVANÉ – STŘEDA – 14.2. – DIKTÁT – směs probraných jevů, ne koncovky příd.jmen Matematika Procvičování písemného násobení trojciferným…
11.02.2024
V minulém školním roce jsme absolvovali preventivní program Nechci kazy, který pro nás připravil edukační tým pana doktora Kaloše, tatínka „naší“ Klárky. Program byl zajímavý a tak jsme si letos dopřáli jeho pokračování. Tentokrát jsme se věnovali ne již jen základním dovednostem a péči o chrup. Své znalosti o zubech jsme si s lektorkami Katy a Fany zopakovali. Obě lektorky s dětmi pracovaly před rokem a děti se na ně těšily. Zabývali jsme se tím, co se děje, když se nám zub zkazí, poničí, vypadne. Jak je možné zub zachránit, opravit i nahradit. Co je anestezie a jak působí. Hledali…
10.02.2024
Klima, ač se učíme, že není na rozdíl od počasí aktuální stav, nemusí být a není tak stálé, jak může budit dojem. I klima se mění. Ne tak rychle jako počasí, ale ke změnám, které lze pozorovat v dlouhodobějším i krátkodobějším horizontu dochází. Všichni si všímáme, že se otepluje. I v našich podmínkách mírného pásu se snižují rozdíly v teplotách v ročních obdobích. Na změny klimatu má velký, lze říci, že zásadní vliv člověk a jeho činnost. O tomto tématu jsme si povídali spaní Markétou Jechovou, maminkou „naší“ Báry. Uvolila se a přišla děti seznámit s oblastí, které se…
10.02.2024
Seznamujeme se s dějinami, kulturami, podobnostmi i odlišnostmi. Abychom se více dozvěděli o judaismu, vydali jsme se do pražského Židovského muzea a prostřednictvím programu Badatel a lektora jsme bádali, pátrali a obeznamovali jsme se s touto kulturou. Cestou do muzea jsme si všímali odlišností ve stavbách křesťanské a židovské části města. Všímali jsme si staveb i výzdoby, typických prvků a hledali jsme na objektech židovské symboly. V muzeu nejdříve lektor s dětmi formou brainstormingu zjistil, co vědí o židovství a křesťanství. Pak se žáci ve skupinách věnovali bádání v konkrétních oblastech. Měli k dispozici písemné dokumenty, pracovní list s otázkami…
10.02.2024