Třída 5.E

Aktuálně ze třídy

Přehled učiva na týden 4.-8. března

PLÁN UČIVA NA TÝDEN OD   4.- 8. března  Třída:  5.E    Akce – ve škole 7.3. 2.vyuč.hodina, malování na textil   Český jazyk  Procvičování pravopisu přídavných jmen  Slovesa – mluvnické kategorie  Prezentace tvůrčího psaní    KLASIFIKOVANÉ – STŘEDA  6.3.- KONCOVKY PŘÍDAVNÝCH JMEN – DOPLŇOVAČKA    Matematika  Po + út dokončení geometrického bloku  Porovnávání čísel, slovní úlohy  Početní operace s velkými čísly    KLASIFIKOVANÉ – ČTVRTEK 7.3. = PÍSEMNÉ DĚLENÍ DVOJCIFERNÝM ČINITELEM VČETNĚ ZKOUŠKY    Anglický jazyk  clil    Přírodověda  Člověk a energie- dokončení  Půda úvod    KLASIFIKOVANÉ – PÁTEK 8.3. = ČLOVĚK A ENERGIE = elektřina, elektrárny, spotřebiče, vodivost ( doporučuji…

Přehled učiva na týden 26.2.-1.3.

PLÁN UČIVA NA TÝDEN OD   26.2. – 1.3.  Třída:  5.E      Český jazyk  Přídavná jména  Vzory přídavných kmen  Skloňování a koncovky přídavných jmen  Pondělí – čtenářská dílna ve školní knihovně    Připomínám: kdo nedal před prázdninami, v pondělí donést čtenářské deníky – zápisy budou psány ručně – ne na pc    DOBROVOLNÉ: do čtvrtka 29.2. naučit básničku Jiřího Žáčka = Jak šli bratři pro kládu    KLASIFIKOVANÉ – středa 28.2. – dělení přídavných jmen – tvrdá, měkká, přivlastňovací    Matematika  Procvičování písemného dělení dvojciferným číslem (v následujícím týdnu bude klasifikované – ne v tomto, na dni se domluvíme)  Pokračujeme…

Senát Parlamentu České republiky – exkurze

Dnes jsme se vydali na exkurzi do Senátu Parlamentu České republiky. Před ní jsme si popovídali o řízení státu, institucích, které se na ní podílejí i o nejvyšších představitelích naší republiky. Senát sídlí ve Valdštejnském paláci na Valdštejnském náměstí na Malé Straně. Je to rozlehlý palácový komplex, první monumentální světská stavba raného baroka v Praze, byl postaven v letech 1624 – 1630 na místě 26 domů, 6 zahrad, 2 cihelen a 1 parcely pro jednoho z nejmocnějších a nejbohatších českých šlechticů doby pobělohorské Albrechta z Valdštejna (1583 – 1634). Před vstupem do vlastních prostor Senátu jsme museli projít bezpečnostní kontrolou….

Přehled učiva na týden 12.-16.února

PLÁN UČIVA NA TÝDEN OD   12.-16.února  Třída:  5.E    Pondělí 12.2. exkurze do senátu, sraz ve třídě,s sebou propisku nebo tužku, svačinu, lístek vlak +mhd (Mokropsy-Smíchov), prosím o co nejmenší zavazadlo, žádné nůžky, nože apod, budeme procházet bezpečnostní kontrolou a věci tam nebude kam uložit, ano – svačinu s sebou mít můžete a pití také Český jazyk  Přídavná jména  Vzory přídavných jmen – skloňování – koncovky  Procvičování probraného učiva  Práce s texty, rozvoj kritického myšlení a čtení s porozuměním    KLASIFIKOVANÉ – STŘEDA – 14.2. – DIKTÁT – směs probraných jevů, ne koncovky příd.jmen    Matematika  Procvičování písemného násobení trojciferným…

ZUBY – co se děje, když

V minulém školním roce jsme absolvovali preventivní program Nechci kazy, který pro nás připravil edukační tým pana doktora Kaloše, tatínka „naší“ Klárky. Program byl zajímavý a tak jsme si letos dopřáli jeho pokračování. Tentokrát jsme se věnovali ne již jen základním dovednostem a péči o chrup. Své znalosti o zubech jsme si s lektorkami Katy a Fany zopakovali. Obě lektorky s dětmi pracovaly před rokem a děti se na ně těšily. Zabývali jsme se tím, co se děje, když se nám zub zkazí, poničí, vypadne. Jak je možné zub zachránit, opravit i nahradit. Co je anestezie a jak působí. Hledali…

Klimatická změna – uhlíková stopa

Klima, ač se učíme, že není na rozdíl od počasí aktuální stav, nemusí být a není tak stálé, jak může budit dojem. I klima se mění. Ne tak rychle jako počasí, ale ke změnám, které lze pozorovat v dlouhodobějším i krátkodobějším  horizontu dochází. Všichni si všímáme, že se otepluje. I v našich podmínkách mírného pásu se snižují rozdíly v teplotách v ročních obdobích. Na změny klimatu má velký, lze říci, že zásadní vliv člověk a jeho činnost.   O tomto tématu jsme si povídali spaní Markétou Jechovou, maminkou „naší“ Báry. Uvolila se a přišla děti seznámit s oblastí, které se…

BADATEL

Seznamujeme se s dějinami, kulturami, podobnostmi i odlišnostmi. Abychom se více dozvěděli o judaismu, vydali jsme se do pražského Židovského muzea a prostřednictvím programu Badatel a lektora jsme bádali, pátrali a obeznamovali jsme se s touto kulturou. Cestou do muzea jsme si všímali odlišností ve stavbách křesťanské a židovské části města. Všímali jsme si staveb i výzdoby, typických prvků a hledali jsme na objektech židovské symboly. V muzeu nejdříve lektor s dětmi formou brainstormingu zjistil, co vědí o židovství a křesťanství. Pak se žáci ve skupinách věnovali bádání v konkrétních oblastech. Měli k dispozici písemné dokumenty, pracovní list s otázkami…