Přípravná třída

Aktuálně ze třídy

6. týden v přípravné třídě

Tento týden děti vyplňovaly pracovní listy pro testování školní zralosti, aby se dozvěděly, co už umí, a co ještě před vstupem do první třídy potřebují procvičit. Opakovali jsme dlouhé slabiky, psali čáry od středu, stavěli z matematických hranolů, porovnávali jejich délky a hledali různé způsoby, jak poskládat číslo 5. Také jsme si povídali o sebekázni a jestli děti někdy dělají i to, co dělat nechtějí. Velmi zajímavá byla diskuse, jak by trávili den rodiče, kdyby mohli dělat jen to, co chtějí. A jaké by to mělo důsledky. Na chodbě nám visí nadšená nástěnka: A protože jsme se tento týden hodně…

5. týden v přípravné třídě

Tento týden jsme si povídali o střídání čtyř ročních období, psali jsme velké tiskací E, číslici 2 a šikmé čáry. Děti se naučily hru SOVA z matematiky Hejného, zkoušeli jsme popisovat předměty, vyhledávat odlišné dvojice obrázků, zapisovat slabikové schéma a dlouhé samohlásky označovat čárkou, řešili jsme bludiště a hledali otazníky mezi jinými znaménky, zpívali jsme, malovali podzimní listy a povídali si o tom, co znamená slovo NADŠENÍ a z čeho jsme, každý z nás, nadšený. Děti přiřazují obrázky ke slabikovým schématům: Ve čtvrtek jsme si užili výlet Na Višňovku: Na zahradě vznikají krásné stavby: Toníček dětem upekl perníčky a ozdobil…

4. týden v přípravné třídě

Tento týden jsme si povídali o kamarádství, pomoci druhým a způsobech, jak řešit vzájemné spory. Nafotili jsme různá řešení situací, kdy více dětí chce jednu hračku, a příští týden fotografie využijeme k výrobě plakátu. Také jsme dělali uvolňující grafomotorická cvičení, kombinovali svislé a vodorovné čáry, psali písmeno D a číslici 2, vyhledávali rýmy, řešili více/méně/stejně prvků, naučili se básničku „My jsme jedna parta, třída přípravná“, říkali si jazykolamy, trénovali paměť a kreslili kamaráda. V metodě prof. Elkonina se učíme rozpoznat dlouhé slabiky a nejlépe nám to jde názorně: Nejoblíbenějším předmětem dětí je tělocvik:  

3. týden v přípravné třídě

Tento týden jsme pracovali na sešitu „Co už umím a co znám“, který si děti v pátek odnesly domů. Procvičovali jsme stříhání i provlékání provázku, uvolňovali ruku pro psaní, seznámili se s písmenem C, hledali cestu v bludišti, třídili předměty podle různých kritérií, říkali si zdrobněliny k podstatným jménům, naučili se básničku „Všechny naše prsty“, počítali předměty i slabiky ve slově a povídali si o samostatnosti a co už dokážeme zvládnout sami. Učíme se pracovat ve skupinkách:         Na zahradě začínáme využívat nový koutek na stavění. Zatím ještě čekáme na materiál, ale už teď děti i z…