Český jazyk | Říjen: 1. týden | ||||||||
pondělí | |||||||||
1. hodina
|
uč. str. 17, cv. 22 |
Vyprávění
|
Online – fólie, počítač prezentace.
|
||||||
uč. str. 17, cv. 23 |
Ze žluté nabídky vybírej slova a vytvoř věty. Vytvoř větu o jednom slově (2, 3, 4, 5 slovech). Nejdelší vytvořenou větu napiš. |
Mazací destička. | |||||||
Pracovní list 1.3 |
Vypravování 1 Vyprávěj, co o prázdninách dělaly tyto děti. |
Pracovní list 1.3 Pro online – sken. |
|||||||
PS – str. 11, cv. 9, 10 | Společná práce. | Kalendář – ke cv. 10 | |||||||
PS – str. 11, 11 | DÚ. | Kalendář – ke cv. 11 | |||||||
úterý | |||||||||
1 hodina
|
Hra (zařadit si dle času) |
Hra – Co bylo na obraze? Děti si prohlédnou obrázek (např. na zadní nástěnce – plakát s autobusem). Po chvíli se otočí a jmenují, co si zapamatovali. Později – použijí celé věty. a) slova mohou napsat na mazací destičku b) lze zpřesnit zadání např. piš jen slova začínající na určitou hlásku nebo trojslabičná. Za každé slovo bod, kdo získá nejvíce bodů je vítěz. |
Plakát na zadní nástěnce – autobus. Mazací destička. Online – obrázek např. na nádraží, zemědělské práce,na poště. |
||||||
|
Uč. str. 18 – text |
Význam slova. Text přečíst – hlasité čtení. Cvičení pod textem 1. odrážka – ústně 2. odrážka – vysvětlit význam + Poučka. |
. | ||||||
Uč. str. 18, cv. 1 ústně |
Vybrat slovo z textu, o němž jsme nemluvili. Vysvětlit, co znamená.
|
||||||||
Uč. str. 18,cv. 2 ústně |
Vytvořit větu tázací a přací k horní fotografii. | ||||||||
PS str. 12, cv. 1,2 | |||||||||
středa | |||||||||
1 hodina
dvojice
|
Uč. str. 19, cv. 3 |
Rozhovor – ve dvojicích si vybrat jednu fotografii a vést rozhovor. Dobrovolníci předvedou před třídou. |
|||||||
Tamtéž cv. 4 |
Básnička – četba, Vyhledat rýmy zakroužkovat na fólii.
|
fólie | |||||||
Tamtéž cv. 5 | Tvoříme věty rozkazovací. | ||||||||
PS str. 12, cv. 3 | Opis vět na volné řádky. | ||||||||
pátek | |||||||||
1. hodina
|
Uč. str. 20 Ústně Str. 21 |
Rozhovor nad obrázkem. Vysvětlení – slova Nadř. Podř. Souř., doplnit na lístky, co do řady nepatří.
|
fólie | ||||||
|
PS str. 13, cv. 4 | Škrtni slovo, které do řádku nepatří. | . | ||||||
PS str. 13, cv. 5 |
Skládej slova ze slabik, použít pastelky, slova vypsat na řádek. Doplnit odpovědi. |
||||||||
Matematika | Říjen: 1. týden | ||||||||
pondělí | |||||||||
1 hodina | PS str. 16, cv. 3 | Online – součtová tabulka. |
|
||||||
PS str. 16, cv. 5 | Kostky jsou uloženy ve třídě nebo je mají děti doma. | Kostky na stavbu. | |||||||
PS str.17, cv. 6 | Možné dvojice. | Kostky na stavbu. | |||||||
PS str. 17, cv. 7 | Doplnit tabulku. | ||||||||
PS str. 17, cv. 10 | DÚ – spravedlivě rozděl. | ||||||||
úterý | |||||||||
1 hodina | PS str. 17, cv. 9 | Červená a modrá kostka. | |||||||
PS str. 18, cv. 2 | Přetahovaná – děda Lesoň. | ||||||||
PS str. 18, cv. 3 | Vyznačit si tužkou požadované pole a pokládat pouze parkety. Řešení překreslit do učebnice. | Fólie se čtverečkovanou podložkou | |||||||
PS str. 18, cv. 4 | Rozdělit na čtvrtiny. | ||||||||
PS str. 18, cv. 5 | Pavučiny. | ||||||||
středa | PS str. 18, cv. 6 | Mince – rozdělit. | mince | ||||||
1 hodina | PS str. 19, cv. 7 | Cvičiště | |||||||
1 hodina | PS str. 19, cv. 8 | Krokování | Krokovací pás | ||||||
PS str. 19, cv. 9 | Trojice | ||||||||
PS str. 19, cv. 11 | Porovnej. | ||||||||
PS str. 19, cv. 10 | DÚ – doplnit poslední třetinu hodiny. | Papírové hodiny pro učitele | |||||||
čtvrtek | PS str. 20 cv. 2 | Hadi. | Krokovací pás. | ||||||
|
PS. str. 20, cv. 3 | Krokování. | Krokovací pás. | ||||||
PS str. 20, cv 4 | Součtové trojúhelníky. | ||||||||
PS str. 20, cv. 6 | Rozdělit na tři čísla. | ||||||||
PS str. 20, cv. 1 |
1 . sloupeček – ve škole 2. sloupeček – DÚ |
||||||||
pátek | PS str. 18 cv. 1 | Autobus. | Do fólie novou tabulku na autobus. | ||||||
|
PS. str. 20, cv. 5 | Parkety. |
Parkety a fólie. Připravit si obří parkety na tabuli a velkou mřížku. |
||||||
PS str. 21, cv 8 | Parkety. | Parkety – fólie. | |||||||
PS str. 21, cv. 11 | Rozdělit na tři čísla. | ||||||||
dvojice | PS str. 21, cv. 10 | Hra – sova. | |||||||
Čtení | Říjen: 1. týden | ||||||||
pondělí | |||||||||
1 hodina | Uč. str. 18 |
Hymna. Kde domov můj. Výklad – hymna – slavnostní píseň, která se hraje, zpívá při významných událostech např. státní, olympijská. Vysvětlení pojmů – lučina, bor, sad, stkví se, ráj (viz i video). Lze na interaktivní tabuli pustit na těchto odkazech. https://edu.ceskatelevize.cz/video/2851-ceska-statni-hymna olympijská hymna https://www.youtube.com/watch?v=D6cVZcBHkwA |
|||||||
PS str. 10, cv. 1 |
Spojit tvrzení s mapou.
|
Mapa ČR – na interaktivní tabuli. | |||||||
cv. 2 | Napsat jednu větu. | ||||||||
cv. 3 | Doplnit slova hymny – viz Čítanka. | ||||||||
úterý | Čítanka str. 15 |
J. Brukner – báseň Česká krajina. Hlasité čtení- |
|||||||
PS str. 11, cv. 4,5.
|
|||||||||
PS str. 11, cv. 6 | Hlasité čtení. | ||||||||
čtvrtek | Čítanka str. 16 |
Česká republika. Hlasité čtení. Otázky navíc: Co znamená zlatá Praha, stověžatá Praha (uveď další slova, která jsou tvořena podobně). Znáš nějakou českou lidovou písničku? Zazpívej ji. Znáš nějakou českou nebo moravskou lidovou pohádku?
|
. | ||||||
PS str. 11, cv. 7 | Křížkovat. | ||||||||
|
PS str. 25 | Uvolňovací cviky – čárkování – déšť a okraj stromu. | |||||||
pátek |
Čítanka str. 19 Báseň Řehoř |
Trénovat jazýček na ř. Kde leží Říp? Kam se praotec díval? – Vyhledej Krkonoše, České Středohoří. Krušné hory. Která znáš další pohoří i ve světě?
Pověst o Čechovi https://www.youtube.com/watch?v=hsgIEnEmz7A
|
Mapa ČR a světa. | ||||||
PS str. 12, cv. 8 |
Společná práce s tabulí. du.ceskatelevize.cz/video/1261-karel-iv-jeho-doba-a-zivot
|
Krátký text o Karlu IV. – do dvojic. | |||||||
Pátek 1 hodina |
1. týden | ||||||||
Uč. str. 13 | Jak zjišťovat počasí. | Plastová láhev, větrník nebo fáborek, teploměr,zavařovací sklenice, šišky – borová, smrková, modřínová,permanentní fix, teploměr, pracovní list z Přílohy, aplikace v mobilním telefonu o Počasí. | |||||||
Výroba meteostanice. | |||||||||
Tvorba srážkoměru, anemometru, měření teploty. | |||||||||
Hra. | Hra na dané přístroje (anemometr – pohyb větru – točení, teploměr – přikrčit se, šišky – rozevírají se, zavírají). | ||||||||
Pexeso | Výroba, karta se symbolem počasí a popisek. | čtvrtka | |||||||
Hra | Na televizní předpověď – symboly počasí na tabuli a ve skupince nacvičí předpověď. | ||||||||
PS str. 7 | Zjišťujeme venkovní teplotu a oblékáme se dle počasí. |